نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر

نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر

بی تردید رفتن به استخر و شنا کردن یکی از بهترین و سالم‌ترین تفریحات برای هر فردی می‌باشد. تفاوتی ندارد یک شناگر حرفه‌ای هستید یا صرفا برای آب درمانی، تفریح، رفع تنش، استرس و دوررهمی دوستانه به استخر رفته باشید. داشتن یک تجربه لذت‌بخش و سالم از مراجعه به استخر و شنا کردن مستلزم رعایت نکاتی است که می‌توان با توجه به آن‌ها ضمن لذت بردن از شنا، اوقات خوبی را برای خود و اطرافیانمان بسازیم. با توجه به اهمیت ایمنی شناگران در این مطلب فروشگاه استخر و جکوزی آبیکو قصد داریم مهم‌ترین نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر را مطرح نماییم.

مهم‌ترین نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر

با توجه به اهمیت ایمنی شناگران در ادامه این بخش برخی از مهم‌ترین نکات هنگام استفاده از استخر بیان شده‎‌اند.

علائم را بخوانید!

هنگام استفاده از استخر مهم است قوانین استخر که در کنار استخر نصب شده‌اند را به دقت مطالعه کنید و آنها را رعایت نمایید. این علائم با هدف محافظت و حفظ سلامت شناگران تنظیم شده‌اند و تضمین می‌کنند که شناگران از ایمنی لازم برخوردار هستند.

هرگز به تنهایی شنا نکنید!

هیچگاه به تنهایی شنا نکنید. شنا کردن تنها باید زمانی انجام شود که یک غریق نجات در محل حضور دارد. محافظان و نگهبانان هرگونه نگرانی در ارتباط با ایمنی و شرایط مشکوک ممکن را به شما هشدار می‌دهند. همچنین این افراد آموزش دیده‌اند تا در صورت بروز حادثه به سرعت به شما کمک کنند و اقدامات لازم را انجام نمایند.

نظارت بر کودکان هنگام شنا کردن!

هیچ‌گاه کودکان خردسال را کنار استخر رها نکنید و همیشه باید در دسترس کودک خردسال خود باشید. حتی اگر کودک شما یک شناگر حرفه‌ای است باید همچنان هوشیار باشید و نظارت کافی روی فرزند دلبندتان داشته باشید.

همیشه یک جلیقه نجات بپوشید!

افراد بی‌تجربه و کودکان خردسال باید همیشه به منظور حفظ نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر جلیقه نجات بر تن داشته باشند. لازم به ذکر است بر تن دادشتن جلیقه نجات نباید منجر به عدم رعایت سایر دستورالعمل‌های ایمنی استخر گردد. چراکه جلیقه شنا به تنهایی برای ایمن ماندن در آب کافی نیست.

رعایت بهداشت از نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر

  • پیش از شیرجه زدن از عمق آب استخر اطمینان حاصل نمایید. همچنین بررسی کنید سنگ بزرگ یا شی تیزی در استخر وجود نداشته باشد. در صورت کم عمق بودن استخر، شیرجه زدن می‌تواند منجر به آسیب دیدن شما گردد.
  • استخرها باید با موانع مناسب ایمن شده باشند.
  • همراه خود آب ببرید و بطور مرتب مقدار زیادی آب بنوشید، حتی اگر تشنه نیستید.
  • هنگام استفاده از استخر شنا از نوشیدن الکل خودداری فرمایید.
  • چنانچه از استخرهای روباز استفاده می‌کنید، در ساعاتی از روز که تابش نور خورشید زیاد است از شناکردن اجتناب کنید. همچنین با ضد آفتاب مناسب از پوست خود محافظت نمایید.
  • در هنگام ورود و خروج از استخر مراقب باشید.
  • از آزمایش، نگه داشتن نفس خود در زیر آب خودداری کنید. این کار می‌تواند منجر به غرق شدن شما گردد.
  • پیش از ورود به استخر حتما دوش بگیرید.
  • نسبت به رعایت بهداشت فردی حساس باشید.

از تجهیزات و وسایل مناسب استفاده کنید!

هنگام ورود به استخر حتما وسایلی همچون شامپو، صابون و حوله حمام به همراه داشته باشید.  همچنین مهم‌ترین نکات ایمنی هنگام استفاده از استخر داشتن مایو، عینک شنا و کلاه شنا می‌باشد.

عینک شنا

عینک از ورود کلر آب به درون چشم جلوگیری می‌کند. همچنین مانع حساسیت و سرخی و عفونت چشم می‌شود.

کلاه شنا

کلاه موجب محافظت موها در برابر کلر آب استخر شده و از شکستن ساقه مو جلوگیری می‌کند. زیرا کلر موجود در آب به پیاز مو آسیب می‌رساند و در نهایت منجر به ریزش و کم پشت شدن موها می‌شود.

مایو شنا‌‎‏

مایو شنا موجب شناکردن راحت‌تر شناگران در استخر می‌شود و از بروز حساسیت پوستی در کشاله ران جلوگیری می‌کند.

نکات ایمنی که باید صاحبان استخرها رعایت کنند!

به منظور حفظ ایمنی و سلامت شناگران لازم است صاحبان استخرها نسبت به تمیزی استخر حساس باشند و به کمک تجهیزات مناسب نظیر جاروی استخر و سایر وسایل مناسب نسبت به تمیز نمودن استخر اقدام کنند و بطور مدام میزان PH آب را اندازه‌گیری و تنظیم نمایند و میزان کلر موجود در آب را کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید