کلرزن خطی استخر از تجهیزات استخر بسیار مهم است که جهت تزریق کلر به استخر و تنظیم مقدار کلر در آب استخر کاربرد دارد. یکی از اقدامات مهم و ضروری در هر استخری تمیز نگه داشتن آن است که کارفرمایان از روش های متنوعی برای این کار استفاده می کنند. قرص کلر از مواد ضدعفونی کننده و گندزدای استخر است که به‌عنوان مواد شفاف کننده استخر در بازار ایران شناخته می‌شود، رایج می‌باشد که بسیاری از افراد به صورت دستی اقدام به اضافه کردن آن به آب می کنند ولی اکثرا ترجیح می‌دهند تزریق کلر را توسط تجهیزات و به‌صورت خودکار انجام دهند. زیرا عدم تعادل کلر در آب می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی برای شناگران گردد.از این‌ رو استفاده از کلرزن خطی بسیار حائز اهمیت است.

برای استفاده از کلرزن خطی استخر، آن را با تعداد مناسبی قرص کلر پر می‌کنند و سپس میزان تزریق کلر را مشخص خواهند کرد. بدین ترتیب هربار که آب از سیستم فیلتراسیون عبور می‌کند در مسیر برگشت به استخر، مقدار معینی از کلر را دریافت خواهد کرد. کلرزن خطی استخر با قرارگیری در مسیر لوله کشی و تصفیه آب، به‌طور یکنواخت کلر را به تمام نقاط استخر اضافه می‌کند.

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت خرید کلرزن خطی استخر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

محل نصب کلرزن خطی استخر

از کلرزن خطی استخر در استخرها، جکوزی‌ها، مخازن و حوضچه‌ها برای توزیع یکنواخت کلر به آب استخر استفاده می‌شود. بهترین مکان برای نصب کلرزن خطی استخر پس از تمام تجهیزات مورد استفاده برای تصفیه و گرمایش استخر یعنی قبل از ورودی آب به کاسه استخر است.

کلرزن خطی استخر دارای ابعاد کوچکی است که باعث شده امکان نصب و تعبیه آن آسان گردد. از این محصول بیشتر در استخرهای خصوصی و کوچک استفاده می‌شود و برای استخرهایی با مساحت بیشتر بهتر است از انواع دیگر کلرزن ها استفاده گردد.

محل نصب کلرزن خطی استخر

نحوه قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی

برای استفاده از این دستگاه لازم است تا در تمامی مراحل مراقب جابجایی قرص کلر و استشمام بخار کلر باشید و به صورت زیر عمل کنید:

  • ایتدا لازم است تا پمپ استخر را خاموش کنید.
  • شیر کنترلی موجود بر روی دستگاه را بر روی حالت off قرارداده، یک دقیقه صبر کنید تا آب و بخار کلر به‌صورت کامل تخلیه شوند.
  • درپوش دستگاه را باز کنید. (به هیچ عنوان در این مرحله، بالای سر دستگاه نایستید، چراکه در این مرحله خروج بخار کلر رخ خواهد داد.)
  • قرص کلر را به دستگاه اضافه کنید.
  • پمپ را روشن کنید.
  • تنظیمات شیر کنترلی را به نحوی انجام دهید که بین 1-3 ppm کلر آزاد در استخر وجود داشته باشد.

توجه: این مقدار بستگی به مواردی مانند؛ میزان استفاده از استخر، شرایط آب و هوایی و دیگر تجهیزات ضدعفونی استخر دارد.

لازم به ذکر است نصب این کلرزن‌ها براساس سایز اتصالات ورودی و خروجی انجام می‌شود.

کلرزن‌های خطی استخر دارای دو نوع Inline و Offline هستند. در نوع Inline کلرزن به طور مستقیم در مسیر آب ورودی نصب می‌شود. اما در نوع offline که اغلب استفاده میشود، کلرزن خطی به صورت bypass (به صورت موازی با خط لوله اصلی) نصب می‌شود و با عبور آب از کلر زن و اضافه شدن کلر، آب مجدد به سیکل تصفیه و گرمایش استخر بر می‌گردد.

چگونه یک کلرزن مناسب برای استخر خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کلرزن‌های خطی مگاپول باید به ظرفیت‌های آن توجه نمود:

کلرزن‌های 2 کیلوگرمی برای استخرهایی تا حجم 50 مترمکعب، جکوزی‌ها و حوضچه‌های آب سرد بکار می‌روند.

کلزرن‌های 4 کیلوگرمی برای استخرهایی تا حجم 100 مترمکعب مناسب هستند.

لازم به ذکر است قبل از خرید کلرزن خطی استخر، باید محل نصب و فضای آن را بررسی نمود تا از مناسب بودن فضا اطمینان حاصل گردد. زیرا درصورتی که فضای مورد نیاز برای کلرزن خطی استخر فراهم نباشد باید از کلرزن‌های آفلاین، محفظه کلر و دیگر روش‌ها برای تزریق کلر به آب استفاده شود.

کاربرد کلرزن‌های خطی مگاپول

  • گندزدایی و پاک‌سازی آب استخر
  • تصفیه آب و میکروب‌زدایی از آب
  • جلوگیری از رشد حشرات و تکثیر آن‌ها در سیستم تصفیه فاضلاب

مزایای کلرزن خطی استخر برند مگاپول Megapool

دستگاه‌های کلرزن خطی استخر دارای مزایای فراوانی نسبت به روش‌های افزودن کلر به‌صورت دستی است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تزریق خودکار کلر به آب برگشتی به استخر
  • جلوگیری از تماس کلر با پوست دست
  • اضافه کردن یکنواخت کلر به آب استخر
  • علی‌رغم ابعاد کوچک قابلیت تولید بالایی دارند.
  • راه‌اندازی، حمل و نقل و نصب آسان
  • هزینه پایین تعمیر و نگهداری
  • انحلال کلر در آب به صورت کامل
  • قابل استفاده برای انواع استخرهای خصوصی و جکوزی‌ها
  • دارای راندمان و کیفیت بالا
  • موجود در دو ظرفیت دو و چهار کیلوگرمی برای استخرهای بزرگ و کوچک

نکات مهم در نحوه استفاده از کلرزن خطی

نحوه استفاده و نگهداری از کلرزن خطی استخر، این اطمینان را به دنبال دارد که همواره آب استخر، سطح استانداردی از کلر را داراست. درصورت بروز هرگونه اختلال در عملکرد این دستگاه‌ها، باعث تغییر در سطح کلر شده و این مسئله می‌تواند خطرساز باشد. از این‌رو رعایت نکات زیر می‌تواند از بروز هرگونه مشکل در عملکرد کلرزن خطی استخر جلوگیری نماید.

افرادی که مسئول قرارگیری قرص کلر درون کلرزن خطی استخر هستند باید قبل از باز نمودن درب محفظه کلر، کلرزن خطی و پمپ کلر را خاموش کنند و بعد از گذشت چند دقیقه آن را باز نمایند. در این زمان بخار و آب کلر تقریبا از بین خواهد رفت و مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

اما برای اطمینان بیشتر بهتر است از ماسک‌های مناسب در حین باز کردن این دستگاه و افزودن کلر به آن استفاده نمایید. چراکه تنفس بخار کلر می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

خرید و قیمت کلر زن خطی استخر

لازم است تا برای خرید کلرزن خطی استخر و سایر تجهیزات استخری به مراکز معتبر مراجعه کنید. ما در فروشگاه آبیکو به‌عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی تجهیزات استخر و جکوزی با ارائه محصولات باکیفیت و تضمینی در خدمت شما عزیزان هستیم.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت کلرزن خطی استخر و سایر تجهیزات دیگر با ما در این فروشگاه در تماس باشید.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات