نمایش دادن همه 8 نتیجه

یکی از مراحلی که در نگهداری و استفاده‌ی بهتر از استخرها باید انجام شود آب بندی و رنگ استخر جهت عایق کاری استخراست.آب بندی مانع از نشت آب و کم شدن آن،مانع از رشد جلبک و خزه بستن دیواره و … می شود.برای آب بندی باید بدانیم از چه روش و در چه زمانی استفاده کنیم.گاهی روش انتخابی برای آب بندی و رنگ استخر نیاز به سرویس کار ماهر برای انجام شدن دارد و خود شخص قادر به انجام آن نیست.

منظور از آب بندی و رنگ استخر چیست؟

در هنگام ساخت استخر به این نکته توجه می شود که کم ترین ارتباط را با پی ساختمان داشته باشد ولی باز هم نمیتوان از آب بندی استخر خودداری کرد.آب بندی عملیاتی است که با انجام شدن آن از نفوذ و عبور آب و مایعات دیگر از سازه های بتنی جلوگیری می شود در نتیجه طول عمر و دوام استخر افزایش می یابد.

روش های آب بندی استخر

برای آب بندی از مواد و روش های متنوعی استفاده می شود.

آب بندی با چسب بتن

چسب بتن را همراه با ملات سیمان و بتن برای آب بندی استفاده می کنند.در واقع از این چسب برای استخرهایی استفاده می شود که فوندانسیون آن‌ها بتن باشد.این روش به دلیل عملکرد عالی در جلوگیری از نشت آب یکی از روش های پرکاربرد در آب بندی استخر است.

آب بندی با عایق نانو

در این روش پودر پلیمری را داخل بتن ریخته و با آب ترکیب می کنند.در این مرحله پودر پلیمری طی یک واکنش شیمیایی به داخل بافت بتن نفوذ می کند.به دلیل مقاومت بالای این روش در برابر فشار در استخرهای بزرگ که حجم آب زیاد است گزینه ی مناسبی است.اگر استخر بعد از احداث دچار نشتی شود با ترکیب پودر پلیمر و دوغان سیمان می توان تا حدود زیادی جلوی نشتی را گرفت.

آب بندی لوله استخر

لوله های توکار نیاز به آب بندی ندارند ولی ممکن است بخشی از لوله ها به صورت روکار باشند که باید به وسیله ی مواد پلیمری آب بندی آن ها انجام شود.در هنگام آب بندی این لوله ها از ترکیب خاک نرم و مواد پلیمری استفاده می شود.