شفاف کننده آب استخر

انواع محلول و قرص شفاف کننده آب استخر

استفاده از مواد شفاف کننده آب استخر به منظور ضدعفونی کردن آب و رفع کدری آب استخر می‌باشد. مواد زلال کننده آب استخر را می‌توان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات استخر و جکوزی دانست. استفاده از انواع قرص شفاف کننده اب استخر، محلول ضدعفونی کننده آب استخر و پودر شفاف کننده اب استخر به صورت دوره‌ای می‌باشد.

استخرداران به منظور شفاف کردن آب استخر از انواع مواد شفاف کننده استخر استفاده می‌نمایند.

البته که این حساسیت اصلا بی‌مورد نمی‌باشد. چراکه به دلیل استفاده مداوم شناگران از آب استخر و گرمایش آب، احتمال ورود میکروارگانیسم‌های مضری همچون باکتری‌ها به آب بسیار زیاد است. در نتیجه استفاده از انواع مواد شیمیایی گندزدایی آب استخر و منعقدکننده‌های ذرات معلق در آب به شدت مورد نیاز هستند.

از رایج‌ترین روش‌ها برای زلال کردن آب استخر استفاده از قرص شفاف کننده اب استخر یا قرص کلر و همچنین پودر شفاف کننده آب استخر مانند پودر کلر هستند. از مهم‌ترین موارد در استفاده از مواد شفاف کننده آب استخر مانند کلر توجه به نحوه کلرزنی و استفاده از میزان مجاز آن خواهد بود. تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد.

از دیگر انواع مواد شفاف کننده آب استخر محبوب می‌توان به منعقد کننده‌های کوآگولانت در صنعت استخر و جکوزی اشاره نمود. این مواد مورد کاربرد برای ایجاد چسبندگی بین ذرات معلق می‌باشند. که در نتیجه سبب به دام افتادن آنها در سیلیس‌های شیشه‌ای داخل فیلترشنی تصفیه استخر خواهند شد. که در نتیجه رفع کدری آب استخر را در فرایند فیلتراسیون تضمین می‌نمایند.

برای اطلاع از انواع مواد شفاف کننده استخر و قیمت محلول شفاف کننده اب استخر با ما در فروشگاه آبیکو در ارتباط باشید.

رفع کدری آب استخر و شفافیت آن

کدر شدن و سبز شدن آب استخر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای آب استخر ایجاد شود. در چنین مواقعی لازم است تا در وهله اول دلایل کدر شدن آب استخر را به درستی تشخیص دهید. به همین منظور لازم است تا سیستم فیلتراسیون استخر مورد بررسی قرار گیرد. گاهی یک ایراد کوچک در سیکل تصفیه آب استخر می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.

شما می‌توانید تا با تهیه یک کیت سنجش شیمیایی به راحتی میزان کلر و PH آب که از موارد بسیار مهم برای شفافیت و رنگ آب هستند را مورد بررسی قرار دهید.

دلایل اصلی کدر شدن آب استخر چیست؟

قبل از انتخاب مواد شفاف کننده آب استخر و یافتن بهترین روش برای زلال سازی آب استخر لازم است تا به بررسی دلایل کدر شدن آب استخر بپردازیم. توجه نمایید که عدم توجه به رفع کدری آب استخر می‌تواند برای شناگران مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. چراکه عدم زلال بودن آب استخر سبب می‌شود تا شناگران قادر به مشاهده کف استخر نباشند.

از طرفی با رشد باکتری‌ها سلامت این افراد به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرد. پس لازم است تا برای یافتن بهترین راهکار برای زلال سازی آب استخر و انتخاب بهترین مواد شفاف کننده آب استخر، ابتدا بتوانید دلیل کدر شدن آب استخر را به درستی تشخیص دهید.

در ادامه به توضیح رایج‌ترین دلایل کدر شدن آب استخر و دلیل نیاز به استفاده از مواد شفاف کننده آب استخر برای استخرداران پرداخته‌ایم. قبل از هرچیز لازم است که بدانید کدر شدن آب استخر به دو دلیل اصلی فیزیکی و شیمیایی رخ می‌دهد.

کاهش میزان کلر آزاد FC

یکی از دلایل شیمیایی که سبب می‌شود تا استخرداران به استفاده از مواد شفاف کننده آب استخر نیاز پیدا کنند، کاهش میزان کلر آزاد آب خواهد بود. با افزایش میزان کلر ترکیبی یا کلرامین آب استخر، باکتری‌های جلبک ساز قادر به حذف شدن نخواهند بود. در نتیجه آب استخر کدر می‌شود.

مناسب‌ترین راهکاری زلال سازی آب استخر؛ در چنین شرایطی بهترین مواد شفاف کننده آب استخر انتخابی برای شما عزیزان، پودر یا قرص کلر خواهد بود. این مواد دارای خاصیت ضد عفونی کننده هستند. در نتیجه استفاده از آنها به عنوان قرص شفاف کننده اب استخر و پودر شفاف کننده اب استخر پیشنهاد می‌شود.

استفاده از مواد شفاف کننده آب استخر به دلیل عدم تعادل شیمیایی آب

کدر شدن آب استخر می‌تواند به دلیل عدم تعادل شیمیایی آب استخر رخ دهد. از جمله این موارد عبارتند از؛

  • افزایش درصد قلیائیت و سختی کلسیم آب استخری
  • افزایش میزان سیانوریک اسید موجود در آب استخر
  • کاهش کیفیت شیمیایی آب استخر و پوسته شدن رنگ آن
  • افزایش میزان املاح و فلزات در آب

یکی از بهترین روش‌ها در این مورد استفاده از محلول شفاف کننده اب استخر می‌باشد. توجه نمایید که در استفاده از محلول شفاف کننده اب استخر باید دقت بالایی به خرج دهید. لازم است تا ابتدا با استفاده از کیت سنجش کلر و PH  جهت اندازه‌گیری دقیق میزان PH آب استخر اقدام نمایید. توجه نمایید که برای استفاده از محلول شفاف کننده اب استخر لازم است تا PH آب استخر شما بین 7/2 تا 7/8 باشد.

مناسب‌ترین راهکاری رفع کدری آب استخر؛ در چنین شرایطی برای رفع کدری آب استخر و زلال سازی آب استخر لازم است تا از اسید خشک گاردکس استفاده نمایید. استفاده از این ماده به کاهش PH و قلیائیت کل یا توتال آلکالینیتی کمک می‌نماید. اسید خشک گاردکس را می‌توان یکی از قوی‌ترین مواد شفاف کننده آب استخر در چنین شرایطی معرفی نمود.

عوامل محیطی آلوده کننده آب استخر

یکی دیگر از دلایل کدر شدن آب استخر می‌تواند مواردی مانند آلودگی‌های هوا، بارش باران‌های اسیدی و سنگین، فضولات پرنده‌ها، ریزگردهای موجود در هوا، دمای بالای آب و همچنین میزان فعالیت بالای شناگران دانست. ورود شناگران در آب استخر سبب می‌شود تا لوازم آرایشی، مو، ذرات پوست و ... وارد آب استخر شده و در نهایت آب را کدر نمایند.

دقت نمایید که لازم است تا برای حفظ سلامت شناگران در چنین شرایطی از مواد منعقد کننده استفاده نمایید. توجه در انتخاب بهترین مواد شفاف کننده آب استخر یکی از اصلی‌ترین ملزومات برای تمامی استخرداران است.

بروز مشکل در سیستم فیلتراسیون استخر

در 90 درصد مواقع بروز مشکل در سیستم فیلتراسیون استخر، یکی از اصلی‌ترین دلایل زرد و کدر شدن آب استخر می‌باشد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در بروز کدری و زرد شدن آب استخر لازم است تا در وهله اول سیستم فیلتراسیون استخر خود را مورد بررسی قرار دهید. از مشکلاتی که در این زمینه باید به آن توجه نمایید عبارتند از؛

  • ایجاد تغییرات فشار در فیلتر استخر
  • بروز مشکلات در سیستم بک واش و بازگشت خروجی بک واش به آب استخر
  • بروز مشکل در اسکیمر و وارد شدن هوا به پمپ تصفیه استخر
  • ایجاد نشتی در فیلتر استخر
  • به مشکل خوردن شیر اصلی تخلیه در اسکیمر
  • گرفتگی لوله کشی خط مکش
  • عدم تصفیه صحیح آب استخر

با بررسی دقیق تمامی این موارد قادر خواهید بود تا دلیل اصلی کدر شدن آب استخر را متوجه شوید.

مواد شفاف کننده آب استخر چگونه عمل می‌کنند؟

تمامی مواد شفاف کننده آب استخر از جمله؛پودر شفاف کننده آب استخر، محلول ضد عفونی کننده آب استخر، پودر شفاف کننده آب استخر و .... با خاصیت منعقد کنندگی می‌باشند. در نتیجه قادرند تا تمامی مواد معلق در آب را به صورت لخته‌ای درآورند.

پس از این مرحله، فیلتر شنی استخر وارد عمل شده و این مواد را از استخر خارج می‌نماید. تمامی این اقدامات کمک می‌نمایند تا به حجم کمتری از مواد شفاف کننده آب استخر نیاز داشته باشید.

نحوه استفاده از مواد شفاف کننده آب استخر برای زلال سازی آب استخر

لازم است تا قبل از استفاده از مواد شفاف کننده استخر، میزان PH آب استخر را اندازه‌گیری نمایید. برای این منظور لازم است تا از کیت سنجش شیمیایی آب استخر استفاده نمایید. در صورتی که PH آب استخر بالا بود باید با کمک اسید خشک شفاف کننده اب استخر آن را به زیر 7/8 کاهش دهید.

برای ایجاد شوک اولیه لازم است تا پمپ تصفیه استخر را خاموش کرده و در هر 100 متر مکعب از آب استخر، 3 لیتر محلول شفاف کننده اب استخر استفاده نمایید. در دفعات بعدی استفاده از تنها 1 لیتر محلول شفاف کننده اب استخر برای هر 100 متر مکعب میزان مناسبی خواهد بود.

در صورت استفاده از پمپ تزریق نیز می‌توانید به ازای هر 100 متر مکعب آب در گردش 0.5 تا 1 میلیمتر در خط آب ورودی، فیلتر شنی تزریق کنید. پیشنهاد می‌شود تا حتما برای استفاده از این روش در رفع کدری آب استخر به نکات زیر توجه نمایید؛

  • هفته‌ای یکبار می‌توانید از این مواد استفاده نمایید.
  • بعد از گذشت 8 ساعت میتوانید مجددا فیلتر را برای تمیز نمودن کف استخر روشن کنید.
  • باید بتوانید میزان قلیائیت آب را در بازه‌ی 80-120 PPM و PH آن را در بازه 7.2-7.8 قرار دهید.

استفاده از شفاف کننده آب استخر چه مزایایی دارد؟!

مواد شفاف کننده آب استخر یا همان منعقد کننده‌ها با کیفیت بالا و کارایی خود این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند، از نمونه مزایای این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • امکان اضافه کردن این موارد به استخر به صورت دستی و یا از طریق پمپ استخری
  • بدون بو و رنگ می‌باشند و حلالیت بسیار بالایی دارند.
  • در محدوده‌ی گسترده از PH قابل استفاده می‌باشند.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات