چسب آب بندی یکی از محصولات مورد استفاده و رایج برای آب بندی استخرها است. در ساخت و نگهداری استخرها این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این که مانع از نشت آب می‌شود، آب بند کردن استخرها باعث می‌شود سازه برای مدت طولانی از نمای بیرونی خوب و مناسبی برخوردار باشد و در برابر سرما و یخ زدگی هم مقاوم خواهد بود.

بهترین چسب‌های آب بندی انواع پلیمری هستند که در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و در ترکیب با انواع سیمان و رنگ استخری پایه آب جهت عملیات عایق کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این محصول باعث مقاومت بالا در سیمان شده و مقاومت نهایی آن را سه برابر می‌کند. از دیگر مزایای آنها استفاده به عنوان پرایمر زیر کار رنگ در سطوح مختلف، ساخت کنیتکس های پایه آب، تهیه بتن استاندارد و بسیار قوی، قابلیت رنگ پذیری به هر رنگ دلخواه با استفاده از مادر رنگ آکریلیکی به مقدار مناسب می‌باشد.

روش استفاده از چسب آب بندی

برای آب بند کردن با استفاده از چسب دو حالت وجود دارد:

اگر کف و دیواره استخر سیمانکاری و کاشیکاری شده است با فرچه مایع بتن خامه مانند را با یک پنجم وزن خود با آب ولرم مخلوط نمایید و بعد سطح مورد نظر را به چسب آغشته کنید. به منظور آب بندی کف استخر محصول را با یک چهارم آب رقیق کنید و بر روی کف بزنید. بعد از خشک شدن که معمولا در دمای بالای 5 درجه 12 ساعت طول می‌کشد استخر را آب گیری کنید.اما اگر کاشیکاری و سیمانکاری انجام نشده است در این مرحله باید مقداری از چسب را به ملات سیمان و پودر اضافه کنید تا ملات خوبی بدست بیاید.