به‌دلیل استفاده از مواد شیمیایی مختلف در استخرها تعادل شیمیایی آب استخر باید مورد توجه کارفرمایان است.آلودگی از طرق مختلف وارد آب استخر می‌شود و به دلیل مرتبط بودن تمام پارامترهای شیمیایی موجود به یکدیگر در صورت تغییر در یکی از آن‌ها تمامی پارامترها تغییر کرده و تعادل شیمیایی در آب استخر به‌هم می‌خورد.اندازه‌گیری این پارامترهای کیفی توسط کیت سنجش شیمیایی آب انجام می‌شود که بهترین روش برای کنترل وضعیت استخر می‌باشد.

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت کیت سنجش شیمیایی استخر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دسته‌بندی کیت سنجش شیمیایی آب

کیت‌های سنجش به دو دسته سنجش حجم و سنجش رنگ تقسیم می‌شوند.

  • کیت های حجم سنجی:

این کیت روشی خاص و دقیق برای اندازه‌گیری میزان و غلظت یون‌های موجود در آب می‌باشد. نحوه کار آن‌ها به این‌گونه می‌باشد که با استفاده از استوانه و قطره چکان از آب نمونه برداشته می‌شود و محلول استاندارد به آن اضافه می‌شود. زمانی که یون‌ها با محلول استاندارد واکنش دهند رنگ نمونه تغییر می‌کند.

  • کیت های رنگ سنجی:

روش کار این کیت اینگونه است که معرف را به نمونه اضافه می‌کنند معرف و یون ها واکنش داده و محلول تغییر رنگ می‌دهد با مقایسه رنگ های نمونه با رنگ به دست آمده غلظت یون‌های موجود در آب را اندازه گیری می‌کنند.

کاربرد کیت سنجش شیمیایی آب

از این کیت‌ها برای بررسی و سنجش شیمیایی آب استخر در مقیاس گسترده‌ای استفاده می‌شود که در ادامه به چند مورد اشاره شده است:

  • کیت سنجش کلر

کیت‌های 4445 و 4446 برای اندازه گیری مقدار کلر آب تصفیه شده و آب خام، کلر باقیمانده آزاد، ترکیبی و کلر کل به روش حجم سنجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کیت سنجش کلسيم

از کیت کلسیم جهت اندازه‌گیری مقدار کلسیم موجود در آب تصفیه شده و آب های خام استفاده می‌شود.

  • کیت سنجش اکسيژن

با استفاده از کیت اکسیژن مقدار و غلظت اکسیژن موجود در آب اندازه گیری می‌شود. اندازه‌گیری غلظت اکسیژن آب امری بسیار مهم می‌باشد زیرا با این کار هم می‌توان از میزان سلامت و آلودگی آب آگاه شد و هم از خوردگی و خراب شدن تجهیزات و سازه‌ها جلوگیری کرد.

  • کیت سنجش دی اکسيد کربن

اندازه‌گیری مقدار کربن دی اکسید موجود در آب از روش حجم سنجی با استفاده از شناساگر فنیل فتالئین انجام می‌شود.

  • کیت سنجش کلريد

اندازه‌گیری مقدار کلرید (CL-) موجود در آب با استفاده از کیت سنجش کلرید روش خوبی برای پیشگیری از آسیب دیدن سازه‌های فلزی می‌باشد.

  • کیت سنجش سختی کل

برای اندازه‌گیری سختی کل آب که مقدار یونهای کلسیم و منیزیم مقدار آن را تعیین می‌کنند از کیت های سنجش سختی کل استفاده می‌شود.

  • کیت سولفيت

یون سولفیت موجود در آب می تواند با غلبه بر مولکول های اکسیژن باعث ایجاد آسیب به سیستم های حرارتی شود.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات