نمایش 1–15 از 26 نتیجه

هیتر برقی از تجهیزات سونا خشک

هیتر سونا خشک از مهم‌ترین تجهیزات سونا خشک است. هیتر نقش قلب تپنده سونا را برعهده دارد.از این رو در فروشگاه آبیکو کلیه تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را از بهترین برندها ارائه می‌نماییم. در گذشته گرمای سونا خشک از طریق شومینه‌های چوب‌سوز تامین می‌شد. به این ترتیب به سبکی سنتی گرمایی ملایم به همراه صدای دلنشین سوختن چوب فراهم می‌شد. گرچه امروزه افرادی که به سبک سنتی علاقه دارند و زمان کافی برای تنظیم دستی و کنترل حرارت با تنظیم میزان چوب شومینه‌های چوب‌سوز دارند، به این روش گرمای سونا خشک را تامین می‌کنند، اما با پیشرفت تکنولوژی و حضور برق در همه مکان‌ها و همچنین محدودیت‌های نصب شومینه‌های چوب‌سوز در بسیاری از مکان‌ها استفاده از بخاری‌های الکتریکی یا همان هیترهای برقی و تجهیزات سونا خشک مرسوم‌تر است.

ساختار و کنترل هیتر

هیتر سونا خشک متشکل از المان‌هایی است که روی آنها سنگ‌هایی تعبیه شده است و با داغ شدن آنها، هوای سونا به سرعت و به صورت یکنواخت گرم شده و هوای مطبوعی به فضای سونا می‌بخشد.

کنترل هیترهای سونا خشک با توجه به نوع هیتر متفاوت است و به وسایل سونا خشک و تجهیزات بکار رفته در آن بستگی دارد. برخی هیترها مجهز به کنترلرهای داخلی می‌باشند و برخی دیگر متصل به کنترلرهای دیواری هستند و روی آنها سوار می‌شوند (این مدل در هیترهای کوچک به چشم می‌خورد).

نوع هیتر باید متناسب به نوع و طراحی سونا خشک انتخاب شود. کنترلرها از سیگنال‌های مکانیکی ساده تا سوئیچ های پیچیده الکترونیکی قابلیت برنامه‌ریزی دارند. همچنین برای راحتی بهتری استفاده از سونا خشک می‌توان یک تایمر در کنترلر هیترهای خشک تنظیم کرد تا تا زمان شروع گرمایش از پیش قابل تنظیم باشد.

انواع هیتر به عنوان تجهیزات سونا خشک

اساسی‌ترین وسایل سونا خشک هیترها هستند که در انواع برقی و گازی موجود می‌باشند.

هیتر برقی سونا خشک

استفاده از هیترهای برقی متداول‌ترین روش برای گرم کردن سونا خشک می‌باشد. در نتیجه به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات سونا خشک است. به سادگی در داخل یا روی دیوار اتاق سونا نصب می‌شود. هیترهای برقی عموما از جنس استنلس استیل، آلومینیوم و یا آهن گالوانیزه با یک پوشش رنگی ساخته می شوند. در این هیتر جریان برق با عبور از المنت‌ها، دمای المنت را افزایش داده و سنگ‌های موجود در هیتر را گرم می‌کنند. به این ترتیب از طریق ایجاد جریان همرفتی دمای اطراف و کل اتاق سونا را گرم می‌کنند.

لازم به ذکر است هیترهای برقی در ابعاد بزرگ قابل نصب روی دیوار سونا نبوده و برای نصب نیازمند فضای بیشتری هستند و عموما در کف سونا نصب می‌شود. از این رو لازم است در انتخاب هیتر مناسب برای سونا خشک دقت کرده و با توجه به ابعاد سونا و مقدار بار گرمایی پیش‌بینی شده برای فضا نسبت به خرید هیتر اقدام نمایید.

هیترهای گازی

هیترهای گازی از یک کوره و یک مشعل گازی گازوئیلی یا دوگانه سوز تشکیل شده‌اند. در این هترها دما به سنگ‌های هیتر منتقل شده و گرما را به محیط انتقال می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب هیتر سونا خشک

  • توان هیتر از موارد حائز اهمیت هنگام انتخاب و خرید است. در صورت کم بودن قدرت و توان هیتر اتاق سونا به خوبی گرم نمی‌شود یا زمان زیادی طول می‌کشد تا دما به حد ایده‌آل برسد و در نتیجه راندمان حرارتی آن پایین می‌آید. در صورت بالا بودن توان هیتر افراد در تنظیم دمای مطلوب با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند و باعث افزایش مصرف برق می‌شود.
  •  محاسبه دقیق حجم اتاق برای خرید وسایل سونا خشک
  •  آب‌و‌هوای منطقه جغرافیایی
  • نوع کاربری سونا خشک (عمومی و یا خصوصی بودن سونا)

شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع لوازم و تجهیزات سونا خشک با ما در فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو در تماس باشید.