بخارساز سونا بخار (Sauna Steam generator) یا مولد بخار از مهم‌ترین تجهیزات سونا بخار می‌باشد. دستگاه سونا بخار برای گرم کردن آب و تبدیل آن به بخار استفاده می‌شود. به این ترتیب با گرم شدن آب و ایجاد بخار، این دستگاه با برد 10 سانتی‌متر و فشار 1.2 اتمسفر از طریق دریچه‌های سونا بخار را پخش می‌کند. در ادامه رطوبت مورد نیاز در سونا بخار تامین شده و آرامش روحی و تجدید قوای جسمی برای افراد فراهم می‌شود. بخارساز سونا مجهز به کنترل پنل برای تنظیم دمای اتاق سونا بخار کوچک و بزرگ، زمان کارکرد دستگاه سونا بخار استخر، روشنایی و تهویه و .. است.

در ادامه این مطلب از وب سایت فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو بیشتر به انواع دستگاه بخارساز سونا، بخارساز برقی سونا، بخارساز گازی و ... می‌پردازیم.

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت بخار ساز سونا بخار با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سونا بخار چیست؟

استفاده از سونای بخار به زمان روم باستان برمی‌گردد. امروزه سونا بخار به عنوان یک ابزار درمانی و تفریحی در اکثر ویلاها و ساختمان ها وجود دارد، سونا بخار کوچک امروزی اتاقی مملو از بخار با دیواره‌هایی از جنس مواد ضد آب مانند سرامیک، سنگ و کاشی و ...  می‌باشد.

داخل دیواره‌ها به‌منظور ورود بخار دریچه‌هایی ایجاد شده است. اصلی‌ترین مشخصه‌ی این اتاق سونا بخار استخر عایق‌بندی کامل و مقاومت بالای آن در مقابل نفوذ بخار و رطوبت است.

از این‌رو  از خروج بخار و انرژی گرمایی جلوگیری می‌شود. از طرفی سونا بخار از طریق شیب بندی صحیح سقف به صورتی طراحی میشود که در زمان استفاده قطرات آب روی بدن افراد چکه نکند. ظرفیت دستگاه سونا بخار به نوع کاربری (خصوصی یا عمومی) و حجم اتاق بستگی دارد.

انواع بخارساز سونا از نمونه تجهیزات سونا بخار

بخار ساز سونا، هیتر سونا بخار و .. از تجهیزات سونا بخار خانگی و یا سونا بخار صنعتی و عمومی محسوب می‌شوند. بخارسازها براساس منبع انرژی در دو نوع بخارساز برقی سونا و بخار ساز گازی سونا یا همان دیگ بخار در بازار ایران موجود می‌باشند.

دستگاه بخارساز برقی سونا بخار

دستگاه سونا بخار برقی با انرژی الکتریکی باعث داغ شدن المنت حرارتی می‌شود و با ایجاد گرما آب ورودی به دستگاه را به بخار تبدیل می‌کنند. بخار ساز برقی و تجهیزات متصل به آن در بیرون محیط حمام و اتاق سونا قرار می‌گیرند. این تجهیزات به خط ورودی آب و برق اتصال می‌یابند.

سپس لوله واسط که معمولا زیر سکوهای نشیمن است، موجب انتقال بخار ایجاد شده از بخارساز به فضای سونا می‌شود.

بخارساز گازی

بخار ساز گازی سونا از یک مشعل و کوره تشکیل شده است. این دستگاه با سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل و گاز گرما را ایجاد کرده و از این طریق آب را به بخار تبدیل می‌کند. بخارساز گازی، هیتر سونا بخار و وسایل سونا بخار در بیرون فضای سونا و در موتورخانه و یا اتاقک مجزا نصب می‌گردند.

تجهیزات پکیج سونا بخار

سونا بخار استخر یا بخارساز سونا دستگاهی است که از نظر ساختار و تجهیزات پیچیدگی زیادی ندارد. تجهیزات این دستگاه شامل موارد زیر می‌شود:

مخزن آب:

مخزن آب در این دستگاه از جنس استنلس استیل بوده و کیفیت و دوام بالایی دارد. برخی مدل‌های بخارساز دارای دو مخزن آب نیز هستند.

شیر ورودی:

آب از طریق شیر ورودی به داخل مخزن وارد می‌شود.

المنت گرمایی:

برق تامین‌کننده انرژی مورد نیاز برای گرم شدن المنت‌هاست. افزایش دمای المنت‌ها موجب گرم شدن آب موجود در مخزن مولد می‌شود.

تجهیزات کنترلی:

مولدهای بخار با پیشرفت تکنولوژی دارای امکاناتی همچون تجهیزات کنترلی شده‌اند. کنترل‌کننده‌ها ضد آب و دیجیتالی هستند و در داخل و خارج از سونا نصب می‌شوند.

شیر تخلیه:

بخارساز دارای سیستم اتوماتیک تخلیه است و از این رو نیازی به تخلیه دستی ندارد.

ویژگی‌های بخارساز با کیفیت

  • اطمینان بالا از لحاظ عملکرد و طول عمر
  • امکان نصب آسان
  • کاهش زمان نگهداری و تعمیرات
  • مجهز به مخزن آب از جنس استیل و آلیاژ ضد زنگ
  • دارای شیر تخلیه دستی
  • ابعاد و قیمت مناسب
  • بازدهی و راندمان بالا
  • امکان استفاده به صورت دستگاه سونا بخار خانگی و عمومی
  • قابلیت تعویض المنت

انتخاب دستگاه سونا بخار و تجهیزات سونا بخار

برای خرید انواع مولد بخار سونا با قیمت مناسب باید فاکتورهایی را در نظر گرفت که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • نوع کاربری سونا خصوصی و یا عمومی
  • قدرت و توان هیتر سونا بخار مورد نیاز
  • محاسبه متراژ اتاق و حجم آن
  • درصورت استفاده از دستگاه سونا بخار برقی توجه به برق مورد نیاز

مقایسه بخارساز برقی سونا و گازی

پکیج سونا بخار را می‌توان از جنبه‌های گوناگونی مورد بررسی و مقایسه قرار داد:

از نظر فضای اتاق سونا، هیتر سونا بخار برقی نسبت به گازی نیاز به فضای کمتری دارد. برای نصب بخارساز گازسوز باید مشعل را در خارج از اتاق نصب نمود و نمی‌توان آن را کامل داخل اتاق نصب کرد(مگر آنکه تهویه مورد نیاز تعبیه شود).

از طرفی دستگاه سونا بخار گازی، دودکش نیاز است اما نوع برقی نیاز به دودکش ندارد. نگهداری و تعمیرات دستگاه سونا بخار برقی نسبت به مشعل کوره ساده‌تر است. البته در هنگام استفاده از دستگاه بخارساز برقی سونا بخار باید توجه کرد که آب زیادی روی المنتها ریخته نشود. بخارسازهای گازی بیشتر برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فروشگاه آبیکو انواع بخارساز سونا و تجهیزات سونا بخار را در برندهای معتبر جهانی با کیفیت بالا ارائه نموده است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب سایت این فروشگاه و مشاهده مشخصات بخارساز و سایر تجهیزات استخر به صورت آنلاین اقدام به خرید انواع مولد بخار سونا با بهترین قیمت دستگاه سونا بخار نمایید.

اصلی‌ترین ویژگی‌هایی یک بخارساز خوب چیست؟

از ویژگی‌های اصلی یک بخاز ساز خوب می‌توان به رسوبگیری کمتر، توان تولید بخار بیشتر، هوشمندی بالاتر اشاره نمود.

در زمان خرید بخارساز سونا بخار باید چه معیارهایی را در نظر داشت؟

لازم است تا در زمان خرید این محصول به نکاتی همچون؛ ابعاد اتاق سونا بخار، فاصله محل دستگاه تا اتاق، منطقه اقلیمی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بهترین محل برای نصب سونا بخار کجاست؟

ورودی بخار باید 45 سانت از کف اتاق بالاتر باشد.

چگونه می‌توان طول عمر دستگاه بخارساز سونا را افزایش داد؟

روش‌هایی مانند استفاده از سختی‌گیر برای آب ورودی، مدیریت صحیح باز و بسته بودن درب ورودی به منظور جلوگیری از هدر رفت بخار به افزایش طول عمر این دستگاه کمک می‌نمایند.

آیا دستگاه بخارساز سونا مجهز به ترموسوییچ است؟

بله بر اساس دمای مورد نظر تنظیم می‌شود. دمای اتاق سونا باید کمتر از 35 درجه باشد.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات