اتاق سونا پیش ساخته برای کسانی که تمایلی به استفاده از اتاق سونای عمومی ندارند یک انتخاب مناسب و هوشمندانه است. ساخت این اتاق از مراحل مختلفی تشکیل شده است که تمامی آن‌ها باید طبق اصول انجام شوند. می‌توان با کمترین هزینه یک اتاق سونا خشک خانگی داشت که تمامی اعضای خانواده بتوانند از فواید آن بهره‌مند شوند. در ساخت سونای خشک پیش ساخته و برآورد قیمت سونا بیشترین هزینه مربوط به چوب‌های آن و هیتر می‌باشد.

برای اتاق سونا پیش ساخته معمولا از چوب‌های نرم و صیقلی مانند سرو، صنوبر یا سکویا استفاده می‌کنند که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند، معمولا یک یا دو ردیف سکو برای نشستن تعبیه می‌شود که یک ردیف در ارتفاع بالاتر و یک ردیف در ارتفاع پایین‌تر با عرض 50 سانتی متر و طول 1 الی 1.5 متر قرار میگیرد.

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت اتاق سونا پیش ساخته با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تجهیزات اتاق سونا پیش ساخته

تجهیزات به کار رفته در ساخت اتاق سونا شامل الوار، تجهیزات کنترل کننده، سکوهای نشستن، هیتر سونا خشک می‌باشد. ایده‌آل‌ترین ابعاد اتاق سونا پیش ساخته 2.20 در 1.5 الی 2 متر می‌باشد. هرچه اتاق سونا پیش ساخته بزرگتر باشد زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد و هزینه بیشتری صرف می‌شود.

هیتر برقی سونا خشک یکی از مهم‌ترین تجهیزات به کار رفته در آن می‌باشد. هیتر همانند هسته مرکزی عمل می‌کند زیرا بدون آن اتاق سونا خشک خانگی چیزی جز یک اتاقک چوبی نیست. پس با انتخاب هوشمندانه یک هیتر سونای خشک گرمای اتاق سونا تضمین می‌شود.هیتر استفاده شده بستگی به فضا و حجم اتاق سونا دارد. معمولا از هیترهای دیواری یا زمینی همراه با سنگ هیتر استفاده می‌شود و به منظور حفظ ایمنی کاربران و جلوگیری از تماس بدن آن ها با هیتر، معمولا دور آن را حفاظ قرار می‌دهند.

ابعاد اتاق سونا پیش ساخته

ابعاد اتاق سونا خشک متغیر است و براساس نیاز کاربر ساخته می‌شود. ارتفاع استاندارد در ساخت اتاق سونا برابر با 2  متر و 20 سانتی متر می‌باشد. مساحت اتاق‌ها عموما بین 5 تا 30 مترمربع است. در زمان طراحی ابعاد اتاق سونا پیش ساخته، به 60 تا 65 سانتی متر فضای افقی به‌ منظور قراردادن نیمکت نیاز داریم.

ابعاد استاندارد نیمکت باید بگونه‌ای باشد که یک فرد بتواند روی آن دراز بکشد. از این رو بین 1متر و 80 سانتی متر تا 2 متر فضا برای دراز کشیدن فرد روی نیمکت فضا نیاز است.

نکات قابل توجه در استفاده از اتاق سونا پیش ساخته

  • انسان در حالت معمولی در حداکثر دمای ۴۵ الی ۵۰ درجه سانتی‌گراد به سختی قادر به نفس کشبدن است، ولی به دلیل میزان رطوبت ناچیز در سونای خشک خانگی قادر به تحمل دمای  70 تا 90 درجه سانتی‌گراد است. پس همواره باید دقت ویژه‌ای به عایق بودن اتاق سونا داشت تا دمای بالا و رطوبت کمی داشته باشد.
  • برای رنگ کردن چوب‌های به کار رفته در ساخت سونای خشک پیش ساخته باید از رنگ‌های مخصوص استفاده شود زیرا بر اثر گرمای ایجاد شده می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های پوستی و … بشود.
  • چوب‌های به کار برده شده در سونا خشک، باید نرم و خشک باشند. بهترین نوع چوب قابل استفاده برای اجرای سونا خشک، چوب کاج روسی است.
  • در اتاق سونا باید به مساله تهویه هوا نیز توجه ویژه‌ای شود تا از آتش‌سوزی و خفگی پیشگیری بعمل آید.
  • بهترین تایم استفاده از سونا خشک 15 الی 25 دقیقه در روز می‌باشد.

مزایای استفاده از اتاق سونا خشک خانگی

  • صرفه‌جویی در مصرف برق
  • بهداشت بالا
  • نگهداری راحت
  • نصب و راه اندازی سریع
  • مقرون بصرفه
  • قابلیت جابجایی در صورت تغییر مکان

تجهیزات جانبی اتاق سونا بخار

در داخل اتاق سونا می‌توان از کنترل پنل‌ سونا خشک جهت تنظیم دما و کنترل زمان استفاده کرد. با استفاده از این تجهیزات می‌توان زمان روشن شدن هیتر، دمای اتاق و …را تنظیم کرد. از تجهیزات دیگر همچون دماسنج، بلندگو و رطوبت‌سنج نیز می‌توان استفاده کرد.

قیمت سونا خشک خانگی

قیمت اتاق سونا پیش ساخته و قیمت سونا خانگی براساس نوع چوب، ابعاد، نوع هیتر و تجهیزات برقی سونا تعیین می‌شود. همچنین برند تجهیزات، تعداد نفرات سونا، سیستم نورپردازی و گرمایش و... نیز در انتخاب  تعیین قیمت تاثیرگذارند.

اما بخش اصلی هزینه مربوط به چوب و هیتر سونا می‌باشد. شما می‌توانید بهترین قیمت اتاق سونا پیش ساخته را از ما در فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو بخواهید.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید انواع اتاق سونا پیش ساخته  و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات