نحوه قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی

نحوه قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی

تزریق کلر به آب استخر به کمک دستگاه‌های کلرزن خطی استخر یکی از روش‌های متداول ضدعفونی آب می‌باشد. به عبارتی این دستگاه راه‌کاری اصولی برای تنظیم مقدار کلر آب استخر به صورت خودکار می‌باشد. تمیز بودن آب استخر بسیار ضروری و مهم است، از این رو از کلر استفاده می‌شود، اما نکته مهم در استفاده از کلر، کنترل میزان ورود آن به آب استخر می‌باشد. عدم تعادل کلر در آب برای شناگران مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، بنابراین برای رفع این مشکل از کلرزن خطی استفاده می‌شود. اما آنچه در استفاده از دستگاه اهمیت دارد نحوه قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی می‌باشد، که باید به دقت و به صورت اصولی انجام شود. در ادامه با فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو همراه باشید تا با نحوه قرارگیری قرص کلر در این دستگاه آشنا شوید.

مراحل قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی

روش‌های مختلفی برای افزودن پودر کلر استخری به آب وجود دارد که یکی از قابل اعتمادترین این روش‌ها استفاده از دستگاه خودکار کلرزن می‌باشد. کلرزن خطی در مسیر لوله‌کشی و تصفیه آب استخر قرار گرفته است و به صورت اتوماتیک میزان دقیقی از کلر را به گونه‌ای به آب استخر اضافه می‌کند که در تمام نقاط استخر دارای میزان معینی از کلر باشد و کلر در سطح آب بطور یکنواخت پخش می‌شود. برای آنکه این دستگاه عملکرد صحیحی داشته باشد توصیه می‌کنیم مطابق مراحل زیر برای قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی اقدام کنید:

مرحله اول: خاموش کردن پمپ استخر

پیش از اقدام برای قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی، ابتدا پمپ تصفیه استخر را خاموش کنید.

مرحله دوم: قرار دادن شیر کنترلی دستگاه در وضعیت OFF

شیر کنترلی دستگاه کلرزن خطی را در وضعیت OFF قرار دهید. سپس برای مدت یک دقیقه منتظر بمانید تا آب و بخار کلر بطور کامل از دستگاه خارج شوند.

مرحله سوم: باز کردن درپوش دستگاه برای قرار دادن قرص کلر

درپوش دستگاه را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود. فراموش نکنید که در هنگام باز کردن درپوش دستگاه کلرزن، به هیچ عنوان بالای سر دستگاه نایستید و بخار کلر خارج شده از دستگاه را استشمام نکنید.

توجه: گاهی ممکن است برای باز کردن درپوش این دستگاه به اهرم نیاز داشته باشید.

مرحله چهارم: قرار دادن قرص کلر در دستگاه کلرزن خطی

دو یا سه عدد قرص کلر را به دستگاه اضافه کنید تا دستگاه مجددا برای شروع به کار آماده شود.

مرحله پنجم: قرار دادن درپوش دستگاه

O-ring درپوش دستگاه را روغن‌کاری کنید. سپس درپوش را در جای خود قرار دهید. به کمک دست می‌توانید درپوش دستگاه را ببندید و سفت کنید و به اهرم برای سفت کردن آن نیاز نخواهید داشت.

مرحله ششم: روشن کردن دستگاه

باید در ابتدا پمپ تصفیه استخر را روشن نمایید تا با چرخش آب، کلر داخل کلرزن خطی به داخل سیستم تصفیه استخر وارد شده و از آنجا به کاسه استخری هدایت شود.

مرحله هفتم: تغییرات نهایی شیر کنترلی

شیر کنترلی دستگاه را در حالتی قرار دهید که همواره بین 1 الی 3 ppm کلر آزاد در استخر وجود داشته باشد. لازم به ذکر است این مقدار به عوامل مختلفی از جمله

  • میزان استفاده از استخر
  • شرایط آب و هوا
  • و سایر تجهیزات ضدعفونی استفاده شده در مدار تصفیه استخر

بستگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. به این ترتیب با چند مرحله ساده و رعایت اصول ایمنی می‌توانید در کمتر از یک ساعت برای قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی اقدام نمایید.

نکته: در تمام مراحل فرایند قرارگیری قرص کلر در دستگاه به شدت مراقب جابجایی قرص کلر و استشمام بخار کلر باشید و ترجیحا برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید