مراحل تعویض سیلیس فیلتر تصفیه استخر و جکوزی

مراحل تعویض سیلیس فیلتر تصفیه استخرو جکوزی

تعویض سیلیس فیلتر تصفیه استخر و جکوزی یکی از مهم‌ترین مراحل و موارد در تعمیر و نگهداری استخر و جکوزی می‌باشد. انجام این فرآیند توسط دستگاه‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این مقاله فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو قصد داریم مراحل تعویض سیلیس فیلتر شنی تصفیه آب استخر را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم تا بتوانید استخر سالم و تمیز به دور از آلودگی داشته باشید.

سیلیس چیست؟

سیلیس یکی از کاربردی‌ترین مواد برای تصفیه آب استخر می‌باشد. این ماده متشکل از گروهی مواد معدنی شامل سیلیکون و اکسیژن (Sio2) می‌باشد که 59 درصد جرم پوسته زمین را تشکیل می‌دهد. سیلیس یک ماده‌ی فرآوری شده بیولوژیکی خاص است که جهت فیلتراسیون کامل و شفافیت آب استخر و فاضلاب با خلوص بیش از 99 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگر موارد کاربرد این سنگ در صنایع

شیشه
ریخته‌گری
و سرامیک

می‌باشد. این ماده جایگزین بسیار مناسبی برای شن تصفیه استخر و جکوزی است و بطور گسترده برای استفاده در فیلترهای شنی کاربرد دارد و روی شفافیت و زلالیت آب تاثیر بسزایی دارد.

مراحل تعویض سیلیس فیلتر تصفیه استخر و جکوزی

در زمان اسید شویی استخر یا در زمان تعمیر و نگهداری یکی از مواردی که در صورت نیاز انجام می‌شود، تعویض این شن تصفیه استخر است. مراحل تعویض این ماده به شرح زیر می‌باشد:

  1. پیش از اقدام به تعویض این ماده باید پمپ تصفیه استخر را خاموش کنید.
  2. اتصالات مربوط به شیر فیلتر استخر را باز کنید.
  3. به منظور تخلیه آب، شیر کوچک پایین فیلتر استخر را باز کنید.
  4. شیر چند راهه فیلتر را باز کنید و دهانه‌ی لوله زیرین را به کمک چسب پهن مسدود کنید تا دانه‌های سیلیس وارد لوله نشوند.
  5. سیلیس‌های قبلی را خارج کنید و آنهایی که کلوخ شده‌اند را به آرامی با چکش خرد کنید. همچنین می‌توانید برای نرم کردن آنها از مواد شیمیایی و اسیدی استفاده کنید.
  6. پس از تخلیه، خورشیدی کف فیلتر را بررسی کنید تا در صورت شکستگی یا مستهلک شدن آن را تعویض کنید و سطح داخلی فیلتر را با آب بشویید. شیر زیرین این دستگاه را باز کنید تا آب آن کاملا خارج شود.
  7. در این مرحله فیلتر را به اندازه‌ی مناسب از شن و سیلیس پر کنید. سپس چسب پهن را از دهانه لوله جدا کنید و شیر چند راهه را روی آن قرار دهید.
  8. اتصالات مربوطه را نصب کنید و شیر زیرین دستگاه را ببندید. سپس شیر را روی حالت بکواش یا راینس قرار دهید و پمپ را روشن کنید.
  9. هوای موجود در فیلتر را به کمک شیر هواگیری، تخلیه کنید و مجددا پمپ را خاموش کنید. شیر هواگیری را ببندید اتصالات را جهت محکم بودن بررسی کنید.
  10. در این مرحله شیر فیلتر شنی را روی حالت راینس قرار دهید و پمپ را برای یک دقیقه روشن بگذارید تا سیلیس در حالت مناسب خود قرار گیرد.
  11. دوباره پمپ را خاموش کنید. شیر فیلتر شنی را روی حالت فیلتر قرار دهید و مجددا پمپ را روشن کنید.

بهترین زمان تعویض سیلیس فیلتر استخر

شن فیلتر استخر با افزایش سن بهتر می‌شود. اما بعد از گذر از محدوده مشخصی کیفیت خود را از دست داده و رو به زوال می‌رود. بهترین طول عمر این ماده بین 5 تا 7 سال می‌باشد. آلودگی‌ها در شن تصفیه استخری جمع می‌شوند. در سال‌های اول تجمع آلودگی‌ها توانایی و کیفیت فیلتر کردن شن تصفیه استخری را افزایش می‌دهد. زیرا در این زمان علاوه‌بر لبه‌های خشن  شن تصفیه استخری، آلودگی‌های ایجاد شده نیز به عنوان فیلتر عمل می‌کنند.

اما در نهایت تجمع آلودگی‌ها به قدری خواهد شد که فیلتر را مسدود و شن تصفیه استخر را در مسیر انجام نقش خود ناتوان می‌سازد. در این شرایط کارایی فیلتر افت کرده و آب استخر کیفیت مناسب را نخواهد داشت و به فیلتر فشار وارد می‌شود. پس بهتر است نسبت به زمان دقیق نصب فیلتر و کارایی آن دقت داشته باشید و در زمان مناسب برای مراحل تعویض سیلیس فیلتر تصفیه استخر و جکوزی اقدام کنید.

انتخاب و خرید سیلیس، شن‌تصفیه استخری فیلتر

انتخاب نوع شن برای فیلتر از پیچیده‌ترین قسمت‌های نگهداری از استخر می‌باشد. زیرا در صورت انتخاب ماده نامرغوب نه تنها فیلتر دچار مشکل می‌شود بلکه عملکرد استخر با مشکل مواجه می‌شود. پس از تهیه شن با کیفیت و مرغوب از فروشگاه معتبر و تعویض آن باید مراقب باشید فیلتر تا تعویض بعدی عملکرد بهینه داشته باشید. شما عزیزان می‌توانید بهترین و مرغوب‌ترین انواع سیلیس داخلی و خارجی را با اطمینان از فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو  تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید