در حال نمایش 4 نتیجه

چسب کاشی و سرامیک یکی از ابزار و مصالحی است که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول حدود 20 سال پیش وارد ایران شد و بعد از ارزیابی و سنجش در چندین پروژه از آن بهره بردند. با توجه به رضایت بالایی که کارفرمایان از نتیجه کار با این ماده داشتند مورد استقبال صنعت گران قرار گرفت. در حال حاضر ده‌ها نوع از این نوع چسب وجود دارد که با توجه به کاربردشان با یکدیگر متفاوت هستند. و دستورالعمل خاصی برای کاربری دارند.

چسب‌های کاشی و چسب‌های سرامیک قدرت بالایی دارند. توانایی اتصال به سطوح مختلف مانند سطوح گچی، سیمانی، سرامیکی و … را دارند. همه‌ی مدل‌ها و انواع این ماده دارای مواد افزودنی و پلیمرهایی هستند. موارد زیر مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث رواج بکارگیری این محصولات شده است:

  • امکان کاشی کاری با چسب روی موزاییک‌های قدیمی
  • اتصال قطعات با قابلیت جذب پایین
  • امکان استفاده بر روی بسترهایی که احتمال حرکت و انعطاف پذیری دارند مانند کف چوبی
  • قابلیت استفاده روی بتن
  • ایجاد پیوند مستحکم
  • قابلیت اتصال شیشه روی سطوح صاف

یک روش سنتی برای کاشی کاری بکارگیری سیمان و ماسه است که دارای معایبی می‌باشد. از جمله ایجاد ظاهر ناخوشایند، استحکام باند ضعیف و وجود حفره‌هایی با قابلیت عبور آب در لایه‌های زیرین. در چنین شرایطی استفاده از چسب می‌تواند تمامی این مشکلات را حل کند.

مزیت‌های استفاده از چسب کاشی و سرامیک

روش‌هایی که در گذشته برای کاشی کاری استفاده می‌شد دارای معایبی بودند که باعث شده است استفاده از چسب‌ها به دلایل مزایای متعددی که دارند مورد استقبال قرار بگیرد. چند مورد از مزایای آنها به شرح زیر است:

سرعت نصب

یکی از اهداف و خواسته‌های افراد در ساختمان سازی سرعت بخشیدن به مراحل مختلف کار است به گونه‌ای که باعث صرفجویی در زمان و هزینه شود. استفاده از این محصولات سرعت فرآیند نصب را چندین برابر خواهد کرد.

کاهش مصرف مصالح

روی کار آمدن چسب‌های کاشی و سرامیک باعث شده تا میزان استفاده از مصالحی که برای دوغاب ریختن و بند کشی در روش‌های قدیمی استفاده می‌شد تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

عایق در برابر رطوبت

چسب کاشی در برابر رطوبت مقاوم است. به همین دلیل برای استفاده در نمای ساختمان در مناطقی که امکان بارش باران وجود دارد و برای استخرها و سرویس‌های بهداشتی مناسب است.

استحکام و دوام بالا

استفاده از این محصولات نسبت به ترکیب شن و ماسه در دراز مدت دوام بیشتری خواهند داشت.

الاستیسیته زیاد

در مقایسه با ملات ساده دارای قدرت الاستیک بیشتری هستند. همین خاصیت موجب شده در برابر لرزش، ضربه‌ و فشار زیاد، مقاوم باشد.

سوالات متداول در مورد چسب‌ کاشی و چسب سرامیک

به دلیل اینکه بسیاری از افراد هنوز با این دسته از محصولات آشنایی کامل ندارند معمولا سوالاتی برای آنها پیش می‌آید.

راهنمای انتخاب و خرید چسب کاشی

باید محصول مناسبی خریداری شود که در طولانی مدت، کاشی‌ها در محل خود باقی بمانند. به همین دلیل در زمان خرید باید به نکاتی مانند میزان ماده مورد نیاز برای مساحت موردنظر، مرطوب یا خشک بودن ناحیه و… توجه شود. بهتر است هنگام انتخاب با یک شخص حرفه‌ای در این باره مشورت کنید. اصل بودن چسب را مد نظر قرار دهید در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب در کاشی بشود.

روش استفاده چسب کاشی به چه صورت است؟

قبل از شروع کار دمای محیط را بررسی کنید. بهتر است کار در هوای سرد و دمای پایین انجام نشود. می‌توانید محصول را در فضایی به وسعت یک متر مربع بریزید. سرامیک و کاشی را روی چسب گذاشته ، کمی صبر کنید تا در خطوط تنظیم شوند. استفاده از آن با ماله باعث ایجاد پوشش کامل در پشت کاشی‌ها شده و احتمال شکستگی را کاهش می‌دهد.

استفاده از چسب‌ها روی سطح بتنی امکان پذیر است؟

برای این مورد باید از ترکیبات پودری استفاده شود. اگر سطوح به تازگی بتن ریزی شده باشند باید حدود 6 هفته صبر کنید تا سطح خشک شود.

قیمت چسب سرامیک و نصب چقدر است؟

در تعیین قیمت، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال جنس سرامیک و مساحت بستر روی قیمت نصب تاثیر خواهند داشت. قیمت کاشی کاری با چسب بر روی دیوار و کف متفاوت است. همچنین در زمان تخمین هزینه‌ها، داخلی و خارجی بودن محیط را در نظر می‌گیرند. برای اطلاع از قیمت بهترین چسب کاشی و سرامیک می‌توانید با فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو در تماس باشید.