جکوزی خانگی و معرفی اجزای آن

جکوزی خانگی

جکوزی خانگی از امکانات لوکس و جدید برای خانه‌ها است که بسیاری از افراد در هنگام بازسازی ساختمان خود اقدام به طراحی و نصب جکوزی در آن می‌کنند. در فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو با سالها تجربه در زمینه ارائه ملزومات استخری، تمامی تجهیزات جکوزی خانگی را به شما عزیزان ارائه می‌نماییم. وان جکوزی یک حوضچه پر از آب است که خروجی‌هایی برای آن تعبیه شده که آب را با شدت زیاد به بیرون پرتاب می‌کند. با سونا جکوزی خانگی، بدن در مسیر فشار آب قرار گرفته و از این طریق ماساژ انجام می‌گیرد. در ادامه این مطلب از وب سایت فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو به مزایای خرید جکوزی خانگی اشاره خواهیم کرد.

در استخرها، جکوزی‌های بزرگ و عمومی وجود دارد که سیستم کار آنها مشابه با جکوزی خصوصی است. اما سیستم لوله کشی استخر و جکوزی عمومی بزرگتر و قدرتمندتر است، جکوزی‌های خانگی ساده‌تر بوده و تعداد نفرات کمتری می‌توانند از آنها استفاده کنند. استفاده از این سازه‌ها در منزل به کاهش استرس، گرما درمانی، رفع تنش عضلانی، ماساژ تراپی و … کمک می‌کند. اگر قصد خرید جکوزی برای خانه خود را دارید، راهنمای خرید وان جکوزی خانگی کمک خوبی برای شما خواهد بود که در انتهای این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم.

وان جکوزی خانگی چیست؟

در همین ابتدا لازم است بدانید که وان جکوزی خانگی با وان ساده تفاوت زیادی دارد. وان جکوزی خانگی حوضچه‌ای است که آب را با فشار زیاد از طریق پمپ‌ تصفیه قوی از دیواره‌ها به درون حوضچه رانده می‌شود. این حرکت آب با فشار منجر به ماساژ آبی و رفع خستگی می‌گردد. در جکوزی از تجهیزاتی استفاده می‌شود که حباب هوا ایجاد می‌کند و آب را به صورت پرتابی از دیواره‌ها و کف به سمت حوض جکوزی میفرستد. جنس اسکلت اصلی وان جکوزی از استیل ضد زنگ است که سبب می‌شود در محیط مرطوب حمام، آسیب نبیند.

انواع جکوزی خانگی

در هنگام طراحی جکوزی برای خانه و نصب آن باید به ابعاد آپارتمان توجه داشته باشیم. ساخت جکوزی برای یک آپارتمان کوچک، برج قدیمی و خانه ویلایی ممکن است متفاوت انجام شود. به طور کلی وان جکوزی به دو شکل زیر در آپارتمان‌ها قرار می‌گیرد:

  1. یک نوع از آن‌ها دارای وان‌های قابل حمل هستند که اصولا از جنس پشم و شیشه و اکریلیک می‌باشند. سیستم لوله کشی مورد نیاز برای این مدل به صورت پیش ساخته وجود دارد که از طریق یک یا دو پمپ فرآیند مکش در آن‌ها انجام می‌گیرد. جکوزی‌های قابل حمل را معمولا در آپارتمان‌ها استفاده می‌کنند.
  2. افرادی که قصد ساخت جکوزی برای خانه ویلایی و باغ دارند معمولا از از انواع قابل حمل استفاده نمی‌کنند. این اشخاص به دنبال یک فضای لوکس‌تر با ساختار پیشرفته‌تر هستند که تا حدودی مشابه با جکوزی‌های عمومی در استخرها است. اینگونه افراد فضایی در استخر ویلای خود یا حیاط آن را به ساخت جکوزی خانگی اختصاص می‌دهند که دارای ابعاد کوچکتر ولی ساختار مشابه با جکوزی‌های عمومی است. این مدل از سازه معمولا در دل زمین کار می‌شود و تعداد افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند. این مدل از جکوزی‌ها را می‌توان در روف گاردن هم طراحی کرد. برای این امر باید از دانش طراح داخلی کمک گرفته و زیرساخت‌های تاسیساتی لازم را بررسی کرده و بعد اقدام به طراحی شود.

جکوزی‌های موجود در بازار در شکل و کاربردهای متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال از لحاظ شکل ظاهری جکوزی‌ها می‌توانند مستطیل، بیضی یا مربع شکل باشند. همچنین جکوزی‌ها به صورت 1 نفره و دو نفره هستند و بر حسب نوع طراحی حمام و محل قرارگیری جکوزی در حمام در گوشه‌ای کنج، چپ یا راست در کنار دیوار نصب می‌شوند.

متعلقات و اجزای جکوزی

مانند هر سازه دیگر این جکوزی‌ها نیز دارای اجزا، تجهیزات و متعلقاتی هستند. با شناخت این اجزا در صورت بروز مشکل برای وان می‌توان بهتر آن را تشخیص داده و در جهت تعمیر آن بربیایید. بعضی از متعلقات جکوزی خانگی شامل موارد زیر هستند:

پمپ جکوزی یا موتور

موتور جکوزی که همان پمپ آن است، دارای وظیفه‌ی مهمی است که آن هم چرخاندن و به گردش درآوردن جریان آب در جکوزی است. پمپ جکوزی مناسب دارای ایمنی بالا، لرزه گیر، صدای کم، قدرت زیاد و مقاومت ایده‌آل در برابر گرما می‌باشد.

شاسی

شاسی اسکلت اصلی جکوزی خانگی است که دیگر اجزا و متعلقات بر روی آن سوار می‌شوند و اندازه و مقاومت آن نیز متفاوت است. در واقع شاسی جایگاه اصلی قرارگرفتن بدنه جکوزی روی آن می‌باشد.

ورقه از اجزای سونا جکوزی خانگی

ورقه در واقع همان لایه رویی حوضچه وان است که آب در آن قرار می‌گیرد. ورق‌ها دارای ضخامت‌های مختلفی هستند و معمولا ضد آب بوده و در برابر ضربه و خط و خش هم مقاوم می‌باشند. از آنجایی که این ورق از جنس اکریلیک است که هرچه خلوص بیشتری داشته باشد مقاومت بالاتری هم دارد.

پانل

پانل‌ها معمولا هم جنس با ورقه هستند ولی قطر کمتری دارند و متحرک هستند که نیاز به نصب پیچیده‌ای ندارند. از پانل‌ها برای دسترسی راحت‌تر جهت تعمیر و بررسی وان استفاده می‌شود.

ماساژور جکوزی خانگی

این قطعات را با نام بلوئر و جت هم می‌شناسند و همان ورودی‌های آب و هوا هستند که در بدنه و گاهی کف جکوزی قرار دارند. بعضی از آن‌ها دارای منافذ قابل تنظیم هستند و با چرخاندن آنها می‌توان فشار ورودی آب را کم یا زیاد کرد.

شیر هوا از متعلقات سونا جکوزی خانگی

با استفاده از این قطعه می‌توان میزان هوای آب خروجی از ماساژور را کنترل کرد. به این صورت که با حرکت شیر در جهت عقربه‌های ساعت مقدار هوا بیشتر خواهد شد. اگر میزان هوای آب خروجی بیشتر باشد فشار آب هم بیشتر خواهد بود.

گرم کن با هیتر جکوزی

بعضی از جکوزی‌ها با آب گرم مصرفی گرم می‌شوند، اما اکثر آن‌ها مجهز به هیتر هستند که دارای ترموستات محیطی و سنسورهایی بوده که از طریق آنها تنظیم و تثبیت دمای آب انجام می‌شود.

سیستم روشنایی

برخی از افراد برای ایجاد فضای مدرن‌تر از چراغ‌ جکوزی استفاده می‌کنند که سیستم روشنایی آن را ارتقا بخشیده و اساسا جنبه تزئینی دارد. این چراغ‌ها را می‌توان در قسمت‌های مختلف جکوزی خانگی نصب کرد و سپس با استفاده از صفحه‌ی کنترل آنها را خاموش و روشن نمود.

سایر متعلقات جکوزی خانگی

از دیگر قطعات مورد استفاده در جکوزی‌های خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساکشن
  • سنسور سطح سنج آب
  • زیر آب تخلیه
  • تصفیه کننده آب
  • شیر آلات و لوله های هدایت‌کننده
  • سیستم حافظ جان
  • نازل‌های خروجی
  • چاهک خروج آب

راهنمای خرید وان و جکوی حمام

در زمان خرید وان جکوزی خانگی باید به نکات زیر توجه کنید. چراکه جکوزی کالایی لوکس با قیمت بالا است که در صورت انتخاب اشتباه و عدم رضایت از آن به سادگی نمی‌توانید آن را تعویض نمایید. اینکار به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و نصب آن هم با دردسر و زخمت فراوان همراه است.

اندازه جکوزی

جکوزی‌ها در ظرفیت‌های دو نفره تا 10 نفره طراحی می‌شوند و بر این اساس ابعاد آنها نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین حتما به تناسب اندازه جکوزی با حمام خود باید دقت کنید.

سیستم تصفیه آب

برخی از مدل‌های جکوزی مجهز به سیستم تصفیه آب است که معمولا این مدل جکوزی‌ها بیشتر برای استخرهای کوچک مناسب هستند تا مصارف خانگی.

جت‌های پاششی

از مهم‌ترین نکات در زمان خرید جکوزی، کیفیت و تعداد جت‌های پاشش آب در آن است که نباید برای فرد آزاردهنده باشد. لذت جکوزی به همین جت‌های پاشش آب است که باعث ماساژ بدن می‌شود. در برخی از مدل‌ها جت‌های آب به دمنده هوا مجهز هستند که با ایجاد تلاطم آب، تاثیر ماساژگونه در جکوزی را افزایش می‌دهند.

گرمکن از نکات مهم در زمان خرید وان جکوزی خانگی

آب موجود در جکوزی‌ها به دو روش برقی یا گازی گرم می‌شود. مدل‌های خانگی معمولا برقی هستند. البته در برخی از مدل‌ها، جکوزی خانگی فاقد گرمکن است که در این حالت باید به یک گرمکن متصل شده و به تناسب ظرفیت جکوزی با گرمکن باید دقت شود.

محل نشستن در جکوزی

محل نشستن بستگی به نوع مصرف شما از جکوزی خانگی دارد. معمولا برای درمان، مصرف خانگی و یا سرگرمی حالات متفاوتی از نشستن در جکوزی طراحی شده است. برای مثال جکوزی‌هایی که دارای محلی برای استراحت هستند امکان دراز کشیدن عمودی را برای ریلکس کردن فراهم می‌کند.  در مصارف درمانی نقاطی از جکوزی دارای ماساژهای مخصوصی برای گردن، کمر و شانه است. برخی از مدل‌ها دارای صندلی مخصوصی هستند که تا حدی بدن خارج از آب قرار گرفته اما مچ و کف پا با فشار آب در تماس است.

فواید خرید وان حمام و وان جکوزی

در ادامه به مزایای خرید این محصول اشاره کرده‌ایم:

  • فشار بالای آب در جکوزی باعث ماساژ عضلات در هنگام استحمام می‌شود.
  • گرم و فشار آب تنش‌های عضلانی را از بین برده و به شما حس آرامش بخشی می‌دهد.
  • با استحمام در جکوزی خانگی دردهای شما از بین خواهد رفت.
  • بعد از یک روز کاری سخت می‌توانید برای شادی و حس خوب و بهتر از جکوزی خانگی استفاده نمایید.
  • آب گرم در جکوزی درجه دمای بدن را بالا برده و گردش خون را بهبود می‌بخشد.
  • با نشستن در جکوزی به ازای هر 15 دقیقه 17 کالری سوزانده می‌شود.
  • با ریلکس کردن در وان جکوزی، خواب عمیق‌تر و باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنید.
  • با وان جکوزی خانگی گردش خون در قلب بیشتر شده و سلامتی قلب شما حفظ خواهد شد.
  • استفاده از آب گرم جکوزی سبب می‌شود تا سلول‌های بدن فرآیند سالم‌تری برای سوخت و ساز داشته باشد و این امر برای در درمان و پیشگیری از دیابت بسیار عالی است.
  • با جکوزی خانگی نیازی به کندن فضای حمام نیست.
  • جکوزی خانگی امنیت بیشتری دارد. چراکه به محض اتصال مثبت (فاز) به محیط حمام، برق قطع شده و امنیت برای شما تامین خواهد شد.
  • جکوزی خانگی زیر نظر کارشناسان فنی نصب شده و پس از تست‌های واحد کنترل کیفی و کاملا به شکل تکمیل شده تحویل داده می‌شوند. به همین دلیل از بروز خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

عکس جکوزی خانگی

در ادامه چندین نمونه از عکس‌های جکوزی خانگی را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم تا با شکل و اندازه آنها بیشتر آشنا شوید:

سوالات پر تکرار

در ادامه به سوالات پرتکرار درباره جکوزی خانگی پاسخ داده‌ایم:

آیا وان جکوزی باعث هدر رفتن آب می‌شود؟

استفاده از جکوزی نه تنها منجر به هدر رفتن آب نمی‌شود، بلکه در مصرف آب هم صرفه جویی می‌کند. برای مثال اگر یک فرد در طول یک حمام معمولی با دوش حدودا 180 لیتر آب مصرف کند با استفاده از جکوزی این حجم مصرفی آب به 60 لیتر کاهش می‌یابد.

آیا در حمام‌های کوچک هم می‌توان از وان جکوزی خانگی استفاده کرد؟

بله. این روزها تولید کنندگان، جکوزی‌های کوچکی را تولید کرده‌اند که حتی در حمام‌های کوچک هم قابل استفاده است.

قیمت جکوزی خانگی چقدر است؟

قیمت وان جکوزی به عوامل مختلفی نظیر جنس بدنه، شاسی وان، زیر آب وان حمام پدالی یا اتومات بستگی دارد. همچنین هرچه ظرفیت وان بیشتر باشد، قیمت وان بیشتر خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت وان جکوزی با مشاورین ما در فروشگاه آبیکو در تماس باشید.

چگونه نصب سونا جکوزی خانگی  را انجام دهیم؟

ما در فروشگاه آبیکو تمامی روش‌های استاندارد برای نصب جکوزی خانگی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید