نمایندگی فروش پمپ استخر و جکوزی

پمپ استخر و پمپ تصفیه جکوزی از مهم‌ترین تجهیزات استخرهای خانگی و عمومی هستند. پمپ تصفیه استخر در مدل‌های مختلف تولید می‌شود و بهترین محصول برای شما برحسب نیازتان مشخص خواهد شد. ما در فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو عرضه کننده انواع بهترین پمپ استخر و جکوزی با کیفیت بسیار بالا و مقرون به‌صرفه‌ به شما عزیزان هستیم.

پمپ استخر چیست؟

یکی از بخش‌های بسیار مهم در سیستم تصفیه و گردش آب، پمپ تصفیه استخر است. قطعا نیاز است تا هرچند وقت یکبار آب استخر تصفیه شود. با توجه به اینکه آب برای ورود به فیلتر شنی نیاز به فشار بالایی دارد، این فشار را پمپ تامین می‌کند. پمپ استخر با نیروی محرکه به آب می‌تواند فشار لازم برای ورود آب به فیلتر شنی را ایجاد کند. آب با عبور از خروجی استخر که گریل یا اسکیمر استخر است با کمک پمپ به سمت فیلتر هدایت می‌شود و در نتیجه تمامی آلاینده‌های آن از بین می‌شوند. مجدد آب تمیز به کاسه استخر بازگشت داده خواهد شد.

توجه کنید که جنس پمپ استخر بایستی مقاومت لازم را در برابر مواد شیمیایی داشته باشد. به همین دلیل در ساخت آن از پلاستیک، برنز و مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می‌شود. در انتخاب پمپ تصفیه استخر و جکوزی نهایت دقت را بایستی به کار بست چراکه کیفیت آب به این قطعه وابسته می‌باشد.

پمپ استخر و جکوزی

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت پمپ تصفیه استخر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نحوه کارکرد پمپ تصفیه استخر

پمپ استخر با استفاده از قابلیت مکش خود آب استخر را جذب کرده از تجهیزات ضدعفونی کننده استخر عبور می‌دهد و مجدد آب تصفیه شده را به استخر باز می‌گرداند.

در انتخاب نوع پمپ حتما باید به نوع کاربری استخر و میزان گردش آب آن توجه بسیار ویژه‌ای نمود. للازم به ذکر است که میزان گردش آب استخر عبارت است از حجم آبی که باید از طریق سیستم فیلتراسیون تصفیه گردد. پمپ تصفیه استخر باید بتواند بین 6 تا 8 ساعت تمامی آب استخر را تصفیه نماید.

بهترین زمان استفاده از پمپ؟!

توجه به هزینه انرژی و تقاضای مواد شیمیایی دو عامل اصلی مشخص کننده زمان استفاده از پمپ می‌باشند. با توجه به از بین رفتن کلر توسط نور ماورا بنفش در طول روز قطعا در طول روز میزان نیاز به کلرین بیشتر خواهد بود. برای افزودن کلرین به پمپ نیاز است تا بتوان مقدار کلر را با مقدار درست کلرین تامین نمود. در نتیجه بهتر است روزها پمپ را فعال نمایید.

هدف این است که میزان کلرین مخصوصا بعد از ظهرها در بیش از ۳.۰ ppmباشد، شما با در نظر گرفتن هزینه‌های مصرف انرژی باید بتوانید بهترین زمان ممکن برای کارکرد پمپ را برنامه‌ریزی کنید. اگر بخواهیم هزینه‌های مصرف انرژی را در نظر بگیریم قطعا آخر شب که زمان کاهش مصرف انرژی است بهترین موقعیت برای روشن کردن پمپ خواهد بود. اما توجه کنید که حتما میزان کلرین مورد نیاز را به آب وارد نمایید.

جانمایی پمپ تصفیه استخر در موتورخانه

مناسب‌ترین میزان کارکرد پمپ استخر در طول روز چقدر است؟!

طول زمان کارکرد پمپ استخر بستگی به میزان تقاضای مواد شیمیایی و فیلتراسیون دارد. یکی از عوامل تعیین کننده طول زمان کارکرد پمپ را می‌توان فصل دانست. در تابستان و فصول گرم سال میزان تقاضای مصرف مواد شیمیایی به بیشترین درصد خود افزایش می‌یابد. در نتیه لازم است تا آب به طور کامل فیلتر شود.

به طور معمول میزان زمان روشن بودن پمپ در استخرهای ویلایی و خانگی در حدود 4 تا 5 است. که این میزان در فصل‌های گرم باید کمی افزایش یابد. در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان توجه کنید که این چرخه باید به چند قسمت تقسیم بندی شود. پیشنهاد می‌کنیم که هربار قبل از روشن کردن پمپ حتما تست کیفیت آب را نیز انجام دهید.

انواع پمپ تصفیه استخر

پمپ های استخر موجود در بازار سانتریفیوژی یا همان گریز از مرکز همراه با الکتروموتور کوپل مستقیم هستند که بسته به سرعتشان می‌توان آنها را در دو گروه زیر قرار داد؛

  • تک سرعته
  • دور متغیر

بررسی بخش فنی پمپ تصفیه استخر و جکوزی

موتور الکتریکی، پروانه، دیفیوزر، استرینر، پیشران و محفظه‌ای که در آن جا می‌گیرد تشکیل دهنده ساختار یک پمپ استخر می‌باشند. همانطور که قبلا گفته شد این پمپ‌ها برای ایجاد گردش در آب از نیروی گریز از مرکز استفاده می‌کنند. توجه کنید که استخرهایی که روی سطح زمین قرار می‌گیرند با کمک نیروی گرانس زمین کار می‌کنند در نتیجه باید حتما پایین‌تر از سطح آب استخر نصب شوند. در این مدل، می‌توان آب استخر را از طریق فیلتر تصفیه استخر و لوله کشی به استخر هدایت کرد.

این پمپ‌ها دارای استرینر سرخود هستند، در داخل این موگیر سبدی تعبیه شده است که آب بعد از عبور از اسکیمر وارد آن می‌شود و تمامی ذرات معلق را گیر خواهد انداخت.لازم است تا هر هفته این سبد را بررسی کنید که منافذ آن بسته نشده باشند.

پیشران از دیگر قطعات تشکیل دهنده پمپ تصفیه استخر و جکوزی است که در انتهای شافت موتور متصل شده است. چرخش این قطعه کمک می‌کند تا آب از طریق لوله به سمت فیلتر استخر جریان یابد.

بهترین پمپ استخر کدام است؟!

در زمان خرید پمپ تصفیه استخر و جکوزی توجه کنید که حتما مشخصات و ویژگی‌های زیر را داشته باشد؛

  • کم صدا باشد، این یک نکته بسیار مهم است. چراکه برخی مدل‌های پمپ‌ها بسیار پر صدا هستند و این باعث آزار و اذیت شما خواهد شد.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده استخر داشته باشد. حتما بدنه پمپ باید از مواد مقاوم در برابر پودرو و قرص کلر و سایر مواد شیمیایی ساخته شده باشد.
  • پروانه پمپ باید در برابر خوردگی مقاومت داشته باشد.
  • حتما در زمان خرید این قطعه به طول مسیر لوله کشی و افت فشاری که توسط تجهیزاتی مانند موگیر، صافی، گرمکن و اتصالات ایجاد می‌شود توجه نمایید.
  • سرباز و یا سر پوشیده بودن استخر از دیگر نکات بسیار مهم در این زمینه است.

حتما در زمان خرید پمپ تصفیه استخر باید به مواردی مانند؛

  • ابعاد و اندازه اتصالات خروجی پمپ به لوله‌ها
  • توان پمپ برحسب اسب بخار
  • ولتاژ برق مورد نیاز آن

توجه بسیار ویژه‌ای کنید.

با توجه به اینکه محاسبه ظرفیت پمپ نیاز به محاسبات دقیقی دارد، می‌توانید از مشاوره رایگان ما در این زمینه بهره‌مند شوید.حتی می‌توانید از طریق فرمول زیر این محاسبه را انجام دهید.نحوه محاسبه ظرفیت پمپ تصفیه استخر

P = توان موتور پمپ تصفیه آب (hp)

Q = دبی پمپ (gpm)

H = هد دهش پمپ تصفیه ( ft )

ɣ = وزن مخصوص آب (برابر با 1)

Eeff = بازده پمپ که بین 0.5 تا 0.7 در نظر گرفته می شود.

نکات مهم در اتصال و نصب پمپ تصفیه

توجه کنید که نحوه نصب این قطعه اهمیت بسیار زیادی در میزان کارایی و بازدهی آن دارد. در صورتی که محل نصب تا استخر فاصله داشته باشد باید از نمونه با قدرت‌تر استفاده کنید. در نتیجه لازم است تا نکات زیر را در نصب پمپ مد نظرتان قرار دهید؛ اتصال پمپ به دو صورت زیر انجام می‌شود؛

اتصال کفشور: اگر محل تخلیه آب استخر در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد در نتیجه آلودگی‌ها ته نشین می‌شوند و با کمک این اتصال به سمت سیستم تصفیه هدایت خواهند شد.

اتصال اسکیمر یا سرریز: در صورتی که آلودگی‌ها قابلیت ته نشینی را نداشته باشند، اسکیمر یا سرریز موظف است تا آلودگی‌های بزرگ و شناور در سطح آب را جمع آوری نماید.

با رعایت نکات زیر می‌توانید میزان کارایی پمپ را به حد چشمگیری ارتقاع دهید؛

  • حتما نصب پمپ استخر و جکوزی باید به صورتی باشد که دسترسی لازم را به آن داشته باشید. تا در زمان‌هایی که نیاز به تعمیر و سرویس می‌باشد بتوان به راحتی اقدام نمود.
  • پمپ باید 15 سانتی متر از کف موتورخانه بالاتر نصب شود.
  • به هیچ عنوان در فضای خالی بین پمپ و فیلتر از اتصالات 90 درجه استفاده نکنید.
  • حتما فاصله اطمینانی از پایه فیلتر شنی را در نظر بگیرید تا آب بر روی فیلتر نریزد.
  • حتما از شیر فلکه کشویی با مهره ماسوره در محل مکش و دهش  پمپ بایستی استفاده شود. تا در صورت نیاز به تعمیر و تعویض بتوانید آن را به راحتی از مدار خارج کنید.
  • لازم است تا در سراسر فندانسون پمپ از بالشتک چوب پنبه‌ای یا ارتعاش‌گیرهای صنعتی استفاده کنید.
  • بهترین محل برای نصب پمپ تصفیه استخر زیر خط سطح آب استخر و نزدیک‌ترین محل به کاسه می‎‌باشد.
  • از یک پمپ رزرو مشابه با مشخصات فنی پمپ اصلی خود از نظری هد و دبی استفاده کنید.
  • مناسب‌ترین فاصله پمپ تا کف موتورخانه 12 تا 15 سانتی‌متر است.
  • در زمان نصب پمپ توجه کنید که هوا در اطراف موتور آن جریان داشته باشد. چراکه دارای یک موتور با ولتاژ 110 تا 220 ولتی با دور گردش 3450rpm که برای خنک شدن و نگه داشتن دما در حد تعادل نیازمند تبادل هوا با بیرون است.

قیمت پمپ استخر

قیمت پمپ تصفیه استخر و جکوزی متناسب با نوع کاربرد، ابعاد و اندازه‌های اتصالات، میزان فشار، دبی متغیر است. شما با توجه به حجم استخر خود و رعایت تمامی نکات بالا باید بتوانید بهترین نمونه را انتخاب نمایید. برای استعلام قیمت انواع تجهیزات استخر می‌توانید با ما در فروشگاه آبیکو در تماس باشید.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات