مواد شیمیایی شفاف کننده آب استخر

مواد شیمیایی و شفاف کننده آب استخر جهت ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می‌شوند و از اصلی ترین تجهیزات استخر و جکوزی است که باید به‌صورت دوره‌ای در استخر انجام شود.آب در استخرهای شنا معمولا در مدت زمان طولانی در استخر می‌ماند، آب می‌تواند با میکروارگانیسم‌های مضر مانند باکتری آلوده شود.ویروس‌ها و جلبک‌ها توسط هر چیزی وارد آب می‌شوند و همچنین گرمایش آب به فرآیند تشکیل میکروارگانیسم ها سرعت می‌بخشد. لذا استفاده از مواد شیمیایی گندزدایی آب استخر و همچنین منعقد کننده‌های ذرات معلق در آب به شدت موردنیاز خواهد بود .رایج‌ترین روش‌های گند زدایی و ضدعفونی استفاده از زاج یا ضدعفونی کردن آب استخر با کلر است.از مهمترین اطلاعاتی که دارنده‌ی استخر باید از آن آگاهی داشته باشد نحوه‌ی کلر زنی آب استخر و مقدار مجاز کلر است.

شفاف کننده آب استخر که با نام منعقدکننده‌ها یا کوآگولانت نیز در صنعت استخر و جکوزی معرفی می‌شوند، از نمونه مواد شیمیایی مورد نیازجهت ایجاد چسبندگی بین ذرات معلق در آب و گیر افتادن در دام سیلیس های شیشه ای داخل فیلتر شنی تصفیه استخر هستند که در نهایت شفاف سازی آب استخر و جکوزی در فرایند فیلتراسیون تضمین میکنند.دلیل دیگر کدورت آب وجود جلبک در آب استخراست.

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت شفاف کننده آب استخر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شفافیت آب استخر

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای آب استخر پیش بیاید زرد شدن آن است.در چنین مواقعی ابتدا باید علت زرد شدن را کشف و فیلتراسیون استخر را بررسی کرد.گاهی علت مشکل به‌دلیل یک ایراد کوچک است که با برطرف کردن آن، آب استخر به شفافیت سابق می‌رسد.برای سهولت سرویس استخر می‌توان یک کیت آب استخر تهیه کرد تا کلسیم و PH آب که از عوامل موثر بر شفافیت و رنگ آب هستند را بسنجد.

چرا آب استخر کدر می‌شود؟!

قبل از ارائه هر راهکاری، لازم می‌دانیم تا در ارتباط با دلایل کدر شدن آب استخر سخن گوییم. با کدر شدن آب استخر، شناگران قادر به دیدن کف استخر نمی‌باشند و این خود می‌تواند خطرات زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. از طرفی کثیفی آب استخر سلامت شما را به خطر می‌اندازد. و ظاهری نامناسب برای استخر شما ایجاد می‌نماید. از دلایل بسیار مهم که سبب کدر شدن آب استخر می‌شوند می‌توان به مواردی چون؛

شفاف کننده آب استخر

کاهش میزان کلر آزاد FC

با کاهش میزان کلر آزاد، آب استخر شما کدر خواهد شد. وجود کلر ترکیبی یا کلرامین در آب استخر،مانع از حذف باکتری‌های جلبک‌ساز خواهد شد. در نتیجه آب تمیز نخواهد شد.

مناسب‌ترین راهکار: در این مورد لازم است تا با افزودن پودر و یا قرص کلر که هر دو دارای خاصیت گندزدایی و ضدعفونی کننده آب استخر می‌باشند، استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم به لینک‌های زیر سر بزنید؛

عدم تعادل شیمیایی آب

از بین رفتن تعادل شیمیایی آب استخر، یکی دیگر از دلایل کدر شدن آب استخر می‌باشد.

  • افزایش درصد قلیائیت و سختی کلسیم آب استخری
  • افزایش میزان سیانوریک اسید موجود در آب استخر
  • کاهش کیفیت شیمیایی آب استخر و پوسته شدن رنگ آن
  • افزایش میزان املاح و فلزات در آب

از عواملی هستند که سبب کدر شدن آب استخر خواهند شد. قطعا یکی از روش‌ها برای از بین بردن این مشکل، استفاده از محلول‌های شیمیایی است. در استفاده از این مواد باید دقت بالایی داشته باشید. مناسب‌ترین PH برای آب استخری بین 7/2 تا 7/8 می‌باشد. برای اندازه‌گیری دقیق میزان PH آب قطعا به کیت سنجش کلر و PH نیاز خواهید داشت.

راهکاری مناسب: برای کاهش میزان PH و قلیائیت کل یا توتال آلکالینیتی می‌توانید از اسید خشک گاردکس استفاده کنید. این ماده یک شفاف کننده بسیار قوی برای چنین شرایطی می‌باشد.

عوامل محیطی از آلوده کننده‌های آب استخر

با افزایش میزان فعالیت و شنا در استخر، آلودگی بسیار یشتری مانند لوازم آرایشی، مو، ذرات پوست و غیره وارد استخر خواهند شد. کیفیت آب استفاده شده در استخر نیز ممکن است پایین باشد که می‌تواند گل و لای را وارد استخر کند. از دیگر عوامل محیطی که سبب زرد شدن آب استخر می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • آلودگی‌های هوا
  • بارش باران‌های اسیدی و سنگین
  • فضولات پرندگان
  • ریزگردهای موجود در هوا
  • دمای بالای آب

زرد شدن آب استخر می‌تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد. که در این مطلب به برخی از آنها اشاره نموده ایم. برای رفع کدری و زرد بودن آب می‌توان از راهکارهای متنوعی استفاده نمود که شفاف کننده آب استخر یا منعقد کننده یکی از این روش‌ها می‌باشد.

مناسب‌ترین راه‌حل: استفاده از منعقد کننده قدرتمند کوآگولانت که یکی از منعقد کننده‌های بسیار قوی می‌باشد.

نحوه عملکرد شفاف کننده آب استخر

شفاف کننده آب استخر، دارای خاصیت منعقد کننده می‌باشد. این مواد قادر هستند تا ذرات معلق موجود در آب را به صورت لخته‌ای جمع کنند. بعد از این مرحله با کمک ته نشینی و افزایش میزان عملکرد فیلتر شنی استخر، آب را شفاف خواهند کرد. این اقدام کمک می‌نماید تا به میزان کمتری از مواد ضدعفونی کننده و یا ضد جلبک‌ها نیزا داشته باشید.

مواد شفاف کننده آب استخر را می‌توان مناسب‌ترین جایگزین برای سولفات آلومینیوم و یا زاج استخری دانست. از طرفی بهبود دهنده کارایی فیلتر شنی نیز است.

استفاده از شفاف کننده آب استخر چه مزایایی دارد؟!

مواد شفاف کننده آب استخر یا همان منعقد کننده‌ها با کیفیت بالا و کاراریی خود این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند، از نمونه مزایای این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • امکان اضافه کردن این موارد به استخر به صورت دستی و یا از طریق پمپ استخری
  • بدون بو و رنگ می‌باشند و حلالیت بسیار بالایی دارند.
  • در محدوده‌هایی گسترده از PH قابل استفاده می‌باشند.

چگونگی استفاده از منعقد کننده‌ها

قبل از استفاده این مواد، لازم است تا میزان PH آب را با کمک یک کیت سنجش میزان PH اندازه‌گیری نمایید. در صورت بالا بودن PH لازم است تا با کمک مواد شیمیایی تنظیم PH آن را زیر 7.8 درآورید. در مرحله اول برای دادن شوک اولیه لازم است تا پمپ تصفیه استخر را خاموش و در هر 100 کتر مکعب، 3 لیتر شفاف کننده آب استخر وارد نمایید. در دفعات بعدی برای هر 100 متر مکعب، باید 1 لیتر از این مواد را اضاف کنید. اگر از پمپ تزریق استفاده می‌کنید، برای هر متر مکعب آب در گردش 0.5 تا 1 میلیمتر در خط آب ورودی، فیلتر شنی تزریق کنید.

  • هفته‌ای یکبار می‌توانید از این مواد استفاد نمایید.
  • بعد از گذشت 8 ساعت میتوانید مجددا فیلتر را برای تمیز نمودن کف استخر روشن کنید.
  • باید بتوانید میزان قلیائیت آب را در بازه‌ی 80-120 PPM و PH آن را در بازه  7.2-7.8 قرار دهید.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات