اسید شویی استخر و و آموزش مراحل آن

اسید شویی استخر و آموزش مراحل آن

منظور از اسید شویی استخر با بهترین اسید برای استخر، از بین رفتن لایه‌ای از کثیفی‌های سطح استخر است. با اموزش شستشوی استخر و اسیدشویی می‌توان استخر، جکوزی، سونای بخار، حوضچه‌های آب سرد، آبنماها و … را تمیز نمود. بعد از نحوه استفاده از دیسکلر و استفاده از مایع شستشوی استخر و اسید شویی، شاهد استخری تمیز همانند استخرها تازه تاسیس و نو خواهید بود.اما این روش نیازمند تخصص خاصی بوده و از واحد تعمیر و نگهداری استخر مجزا می‌باشد. با توجه به تخصص فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو در این زمینه قصد داریم در این مطلب اطلاعات جامع و کاملی با شما به اشتراک بگذاریم.

برای مشاوره تخصصی جهت بررسی دلایل اسیدشویی استخر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سطوح نیازمند اسیدشویی

به کمک روش اسیدشویی استخر می‌توان سطوح مختلف از جمله موارد زیر را تمیز و پاکیزه نمود:

  • استخر
  • جکوزی
  • سونا بخار
  • حوضچه آب سرد
  • آبنما
  • و …

مراحل اسید شویی استخر

برای انجام اسیدشویی استخر ابتدا باید به شرایط محیط و فضای استخر توجه نمود. این امر به علت تفاوت در انجام اسیدشویی برای فضاهای روباز و بسته است. بدین منظور می‌توانید از اسید دیسکلر استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم از دیسکر با غلظت 35 درصد استفاده کنید. زیرا این غلظت خطرات جدی به همراه ندارد. همچنین این ماده را به نسبت 1 به 1 با آب رقیق کنید.

اسید دیسکلر

مراحل کار اسید شویی کاشی استخری

برای اسید شویی استخر در ابتدا باید آب استخر را به صورت کامل تخلیه نمود. بعد از تخلیه آب استخر باید جهت رقیق‌سازی اسید، آن را به آب اضافه نمایید. محلول رقیق شده بدست آمده را در کف استخر خالی کنید. با استفاده از تجهیزات مناسب استخر تمام گوشه‌ها و سطوح استخر را به خوبی تمیز نمایید. اگر محلول رقیق شده نتوانست کف استخر را تمیز کند، باید با احتیاط مقدار اسید اضافه شده به آب را افزایش دهید و مجددا محلول را کف استخر بریزید.

این مسئله بدلیل آن است که میزان رسوبات و کثیفی‌ها در استخرها مختلف متفاوت است.

در انتهای کار اسید شویی استخر آب و اسید جمع‌آوری شده در کف استخر را با استفاده از 2 کیلوگرم سود خنثی کنید. بعد از خنثی سازی محلول را به بیرون استخر پمپاژ کنید. به همین روش اسیدشویی دیگر سطوحی همانند سونابخار، جکوزی و حوضچه آب سرد را انجام دهید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از اسید برای اسیدشویی

برای آموزش شستشوی استخر و اسید شویی استخر رعایت نکات زیر بسیار حیاتی می‌باشد:
• حتما باید از دستکش و لباس مخصوص اسید شویی استفاده نمایید.

  • برای محافظت از چشم‌ها در برابر بخارات اسیدی حتما از عینک‌هایی با دور پلاستیکی استفاده کنید.
  • استفاده از ماسک در زمان اسید شویی استخر یا شستن استخر با جوهر نمک بسیار مهم است.
  • برای رقیق‌سازی اسید فقط باید از آب استفاده کنید (تاکید می‌کنیم که به هیچ عنوان آب را به اسید اضافه نکنند بلکه اسید را به آب اضافه کنند.)
  • از رقیق کردن اسید با اسید خودداری کنید.
  • در زمان اسید شویی استخر برای خروج گاز تولید شده حتما باید هواکشی مناسب بکار ببرید. درصورت قرار داشتن استخر در فضای باز حتما باید جهت باد را در نظر بگیرید.
  • به منظور احتیاط بیشتر نباید فرایند شستشو با اسید را به تنهایی انجام داد.
  • در زمان اسید شویی استخر همیشه باید شیلنگ آب نزدیکتان باشد.
  •  اگر در حین کار، اسید با بدن یا چشمتان تماس داشت، باید با آب فراوان ناحیه مورد نظر را شستشو دهید. در صورت برطرف نشدن سوزش چشم، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • برای استخرهایی که دارای کاشی و سرامیک هستند، به هیچ عنوان برای شستشو عجله نکرده و به هیچ وجه از برس فلزی بدین منظور کمک نگیرید و از برس های پلاستیکی نرم استفاده نمایید.
  •  اسیدشویی استخر باید به آرامی و به کمک تعدد شستشو انجام شود.

تذکر: استخر شما چه روباز باشد و چه سر بسته حتما از لباس مناسب، دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید.

مناسب‌ترین زمان شست و شوی استخر با اسید

صرف نظر از نگهداری، اموزش شستشوی استخر و متعادل‌سازی آب، دیواره‌ها و کف استخر کثیف خواهد شد. چنانچه با هریک از موارد زیر روبرو شدید، بهترین زمان برای اسید شویی استخر شماست:

لکه‌ها

کلر، خاک و مواد معدنی با گذشت زمان باعث بوجود آمدن لکه می‌شوند. درصورتی که به مرحله‌ای رسیدید که امکان از بین بردن لکه‌ها را با استفاده از فرچه، برس و جارو استخری نداشتید، بهترین زمان برای اسیدشویی است.

جلبک

جلبک‌های موجود در استخر می‌توانند لکه‌هایی برجای بگذارند و باعث سبز شدن و کدر شدن آب استخر شوند. اگر به صورت مکرر جلبک‌ها را در استخر مشاهده می‌کنید و روش‌های معمولی برای شما کارساز نبودند، در نهایت می‌توانید به سراغ اسید شویی استخر بروید. البته قبل از انجام این روش می‌بایست فیلتر تصفیه استخر را برای اطمینان از نبود جلبک بکواش یا پسشویی نمایید.

راکد ماندن آب استخر

درصورتی که مدت زمان زیادی از راکد ماندن آب استخر گذشته و روی آب کثیفی و جلبک ایجاد شده باشد و دیواره های نیز جلبک زده باشد به طوری که با برس از بین نمی روند، بهترین روش برای تمیز و زنده کردن استخر، اسید شویی می‌باشد.

پوسیدگی و ساییدگی

برخی مواقع فقط جلبک‌ها، لکه‌ها یا رکود آب نیست که نیاز به اسیدشویی دارند، بلکه احتمال دارد، به علت سال‌ها استفاده از مواد شیمیایی گچ تغییر رنگ دهد و یا حتی در معرض آفتاب قرار گیرد. در این حالت با استفاده از روش اسید شویی استخر می‌توان ظاهر استخر را بهبود بخشید.

چه استخرهایی را می توان با اسید شستشو کرد؟

استخرهای بتنی که رنگ شده اند یا کاشی و سرامیک شده اند، امکان اسید شویی را دارند. اسیدشویی استخر برای استخرهایی با پوشش وینیلی یا استخرهای زیرزمینی و روی زمین مناسب نیست. زیرا اسید می‌تواند لایه وینیلی را از بین ببرد.

قیمت اسید شویی استخر چقدر است؟

برای فرآیند اسید شویی استخر نمی تواند هزینه‌ای ثابت درنظر گرفت. زیرا اینکار بسته به قیمت اسید شستشوی استخر، متراژ استخر و کاسه جکوزی و … متفاوت می‌باشد.

برای برخورداری از مشاوره رایگان دلایل و نحوه اسیدشویی استخر، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات

دیدگاهتان را بنویسید