گاتر استخری و گریل استخر چیست؟

گریل استخر و گاتر استخری از نمونه تجهیزات استخر بسیار مهم می‌باشند که دور استخر و جکوزی بکار می‌روند. گریل استخری نوعی درپوش گاتر برای جمع‌آوری آب دور استخر بوده و گاتر استخری که به آن، کانال گریل استخر یا کانال گریل پیش ساخته نیز گفته می‌شود، برای هدایت آب‌های سطحی استخر به صورت خطی مورد کاربرد است. گریل پلاستیکی، گریل فلزی و انواع گریل استخری روی کانال آب در محیط استخر اجرا می‌شوند. آب‌های سطحی از طریق دریچه‌های گریل دور استخر به مسیر خطی گاتر دور استخر یا گاتر مخفی استخر وارد شده و به سمت خروجی مورد نظر هدایت می‌شوند.

برای خرید گریل استخر و خرید گاتر استخر پلاستیکی با بهترین قیمت گاتر دور استخر و قیمت گریل استخر با کارشناسان ما در فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو در ارتباط باشید.

پادکست گریل و گاتر استخر

برای مشاوره تخصصی و اطلاع از بروزترین قیمت گریل استخر، قیمت گاتر استخر، قیمت گاتر پارکینگ و قیمت گاتر پلاستیکی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

انواع گریل استخری

تولید کننده گریل استخری عمدتا این تجهیزات را از جنس PP، ABS و پلی آمید به دو صورت یک تکه و پازلی می‌سازد. نمونه‌های پازلی گریل پلاستیکی با قطعات دو سانتی‌متری توسط یک پین یا دو پین و یا سه پین به هم متصل می‌شوند. نمونه‌های قالبی گریل دور استخر نیز با استحکامی بیشتر در قطعات 50 سانتی‌متری تولید می‌گردند. گریل آب می‌تواند با یا بدون خرید گاتر پلاستیکی بکار رود. از طرفی از انواع مدل‌های گریل فلزی در فضاهایی همانند پارکینگ می‌توان استفاده نمود.

در مواردی که قصد استفاده از گریل گاتر را در فضایی با احتمال عبور اتومبیل داشته باشی (همانند گریل پارکینگ)، این تجهیزات باید همراه با کانال پیش ساخته بکار روند.

ابعاد گریل دور استخر معمولا با ارتفاع 2 ، 2.3 و 2.5 سانتی متر ساخته می‌شوند. براساس محل استفاده و نوع تردد ابعاد گریل استخری باید به خوبی انتخاب شود. از طرفی در خرید گریل استخر باید علاوه بر ابعاد گریل دور استخر به عرض جوی ساخته شده نیز توجه شود. ابعاد گریل استخری معمولا در عرض های 14 ، 18 ، 20 ، 25 و 30 سانتی متر ساخته می‌شوند.

نیاز کاربران سبب شده است تا شاهد انواع گریل استخری براساس جنس، ابعاد، کاربرد و شکل ظاهری‌شان باشیم. که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم؛

گریل فلزی استخر

گریل فلزی استخر

این نوع گریل از جنس گالوانیزه، استیل یا چدن همراه با گاتر پیش ‎ساخته برای پارکینگ یا سایر محوطه‌ها قابل استفاده است. گریل پارکینگ یا گریل فلزی در گریدهای مختلف از نظر مقاومت در فروشگاه لوازم استخر آبیکو قابل ارائه هستند.

گریل استخر پلاستیکی

گریل پلاستیکی استخر

گریل پلاستیکی از جنس پلی آمید یا PP هستند و بیشتر برای جکوزی، زیر دوش‌ها، رختکن و استخر و آشپرخانه ها کاربرد دارند.

گریل استخری

کانال گریل جکوزی

گریل جکوزی در واقع همان گریل پلاستیکی تک پین است که با انعطاف‌پذیری بالا در جکوزی‌های گرد استفاده می‌شود. جنس گریل جکوزی از pp است.

خصوصیات و ویژگی‌های گریل استخر و جکوزی:

  • مقاوم در برابر نور خورشید و عدم تغییر رنگ در فضای باز
  • مقاومت وزنی بالا متناسب با محل استفاده
  • سهولت شستشو و تمیز کردن
  • مقاوم در مقابل کلر استخر و جکوزی (مقاوم در مقابل خورندگی)
  • تنوع رنگی و ثبات رنگ گریل در استخر و جکوزی
  • دارای سایز استاندارد متناسب با اندازه کانال گریل استخر و جکوزی
  • پهنای این نوع آبراهه‌ها معمولا از 125 میلی متر تا 400 میلی‌‍متر متغیر هستند.

 

فواید استفاده و خرید گریل استخری

گریل استخری باید حداکثر ایمنی و بهداشت را ارائه دهد و در عین‌حال دکوراسیون شیکی را نیز فراهم آورد. لذا طراحی خاص و استفاده از متریال مقاوم و باکیفیت توسط تولید کننده گریل استخر و جکوزی در ساخت این محصولات، فواید زیر را به ارمغان می آورد:

خرید گریل استخر

گریل استخری جهت جلوگیری از ورود اشیا به داخل کانال

از گریل استخری استیل همانند گریل پلاستیکی برای جلوگیری از ورود اشیا درشت به داخل کانال و به عنوان درپوش کانال استفاده می‌شود. 

 

قیمت گریل استخر

ضد لغزش بودن گریل استخری

گریل پلاستیکی از جنس پلی آمید یا PP هستند و بیشتر برای جکوزی، زیر دوش‌ها، رختکن و استخر و آشپرخانه ها کاربرد دارند.

انواع گریل استخری

مقاومت گریل استخری در مقابل اشعه خورشید، کلر و فشار نقطه ای

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع گریل استخر می‌توان به استحکام در مقابل وزن و دوام منحصربه فرد آن‌ها در مقابل نور خورشید (آنتی یو وی بودن) و مستحکم بودن در مقابل خورندگی کلر و سایر مواد ضد عفونی کننده آب استخر اشاره کرد.

نحوه اجرای گریل و کانال استخر

نحوه اجرای گریل استخر

در ارتباط با نحوه اجرای گریل استخر و کانال نحوه اجرای گریل استخر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. بعد از خرید گریل استخر، لازم است تا ابتدا محل مورد نظر با فاصله گریل از لبه استخر مناسب را برای نصب و نحوه اجرای گریل استخر و گاتر دور استخر مشخص نمایید.

در ارتباط با نحوه اجرای گریل استخرمی‌توان به روش سنتی آن اشاره کرد. در نحوه اجرای گریل استخر به روش سنتی لازم است تا کف و دیواره‌های جوی یا آبراهه را کاشی نمایید. سپس لازم است براساس ابعاد گریل دور استخر از یک نبشی حداقل 1.5 تا 2 سانتی متری در لب گودال کنده شده برای قرار دادن کانال گریل استخر (تکیه گاه برای گریل استخری استیل) استفاده نمایید. (ارتفاع گریل ها معمولا 2 سانتی متر است پس نبشی با ارتفاع 2 سانتی متر جهت هم سطح شدن گریل و با سرامیک یا سنگ دور استخر کفایت میکند)

فاصله گریل از لبه استخر باید به‌صورت موازی باشد. در صورت انحنا داشتن لبه استخر از گریل های تک پین استفاده میشود که قابلیت ایجاد منحنی را به ما میدهد.

در روش مدرن برای نحوه اجرای گریل استخر می‌توان به استفاده از گاتر دور استخر اشاره نمود. لازم است تا با توجه به عرض و ارتفاع گاتر استخری، حفاری دور استخر انجام شود. پس از انجام حفاری باید گودال تراز شود تا ناصافی وجود نداشته باشد. سپس گاتر پلاستیکی جانمایی میشود و اطراف آن از بتن پر خواهد شد تا درپوش گاتر در زمین ثابت بماند. استفاده و نصب گاتر استخری یکی از بهترین روش‌های کانال نحوه اجرای گریل استخر می‌باشد.

گاتر استخری چیست؟

گاتر دور استخر به کانال پیش ساخته آب گفته می‌شود که مخصوص جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی به محل مورد نظر می‌باشد. خرید انواع گاتر از جمله:

قیمت گاتر استخر کامپوزیتی

 گاتر کامپوزیتی

قیمت گاتر استخر پلاستیکی

 گاتر پلاستیکی

قیمت گاتر چدنی

 درپوش چدنی گاتر

قیمت گاتر استخر پلی امید

 گاتر پلی آمید

و ... برای استفاده در مکان‌های مهمی از جمله؛

  • کف پارکینگ و رمپ ورودی ساختمان
  • حیاط، بام، تراس و روف گاردن
  • موتورخانه
  • دور استخر، سونا و جکوزی
  • فضاهای تاسیساتی و صنعتی، کارخانجات، آشپزخانه های صنعتی، سرویس بهداشتی
  • در بنادر، فرودگاه ها و …
  • در پیاده روها
  • در سرویس‌های بهداشتی و رستوران ها
  • و …

انجام می‌شود. به‌علاوه می‌توان از گاترهای PP و  ABS پیش ساخته به‌ منظور جمع‌آوری آب باران در لبه‌ی سقف‌های شیب‌دار به‌عنوان ناودانی استفاده کرد. باتوجه به کاربردهای گسترده گاتر برای صنایع مختلف، می‌توانید با بررسی دقیق ابعاد و اندازه دقیق مکانی که می‌خواهید این محصول را نصب کنید، یکی از مناسب‌ترین و بهترین انواع آن را با بهترین قیمت گاتر دور استخر، قیمت گاتر پلی امید، قیمت گاتر فلزی، قیمت گاتر گالوانیزه و .. تهیه و سفارش دهید.

گاتر استخر

استاندارهای طراحی و ساخت گاتر

برای طراحی و ساخت گاتر استخری استانداردهای متفاوتی وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاس مقاومت وزنی A15
  • کلاس مقاومت وزنی B125
  • کلاس مقاومت وزنی C250
  • کلاس مقاومت وزنی D400

هر یک از کلاس‌ها و استانداردهای فوق در ساخت درپوش گاتر استخری دارای ویژگی‌های بسیار متنوعی هستند، از این‌رو برای استفاده در مکان‌های بسیار متفاوت مناسب می‌باشند.

متریال بکار رفته در ساخت انواع گاتر استخر

گاترهای کف اغلب از جنس پلی‌پروپیلن و ABS همراه با گریل پیش ساخته‌ی فلزی یا پلاستیکی یا پلی آمید بکار برده می‌شوند. این سازه‌ها براساس جنس در پوش در انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • درپوش چدنی گاتر
  • گاتر گالوانیزه
  • گاتر استیل
  • گاتر پلی آمید (گاتر کامپوزیتی)
  • گاتر پی وی سی
  • گاتر پلی پروپیلن

در حالت کلی باید برای انتخاب انواع گاتر استخر مناسب به کلاس مقاومت وزنی درج شده روی گریل آب دقت نمایید. لازم به ذکر است گاترهای مخصوص ناودان آب باران از جنس ABS هستند و همراه با قطعات جانبی نظیر لوله عمودی، خروجی، سه راهی، بست و … عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با اطلاع از قیمت گاتر دور استخر، قیمت گاتر کامپوزیتی، قیمت گاتر پی وی سی، قیمت گاتر چدنی، قیمت گاتر گالوانیزه، قیمت گاتر فلزی، قیمت گاتر پیش ساخته و همچنین قیمت گریل استخر براساس نیزتان محصول مورد نظر را تهیه کنید.

قیمت گاتر دور استخر

انواع گاتر پیش ساخته از نظر ابعاد

درپوش گاتر استخر در انواع مختلف تولید می‌شود. در حالت کلی ابعاد گاترهای پیش ساخته موجود در کشور به شرح زیر می‌باشد:

  • عرض 10 * ارتفاع 5 سانتی متر
  • عرض 13.5 * ارتفاع 6 سانتی متر
  • عرض 13.5* ارتفاع 11 سانتی متر
  • عرض 20 * ارتفاع 14 و 20 سانتی متر

در زمان انتخاب سایز این محصول به نکته دقت داشته باشید که گاترهای پیش ساخته با بدنه‌ی پلیمر به علت صیقلی بودن کف و دیواره‌ها می‌توانند با سرعت بیشتر و در مدت زمان کمتری آب را تخلیه کنند. از این رو در هنگام طراحی، سایز آنها حدود 60 درصد گاترهای سنتی از جنس سنگ یا بتن ساخته می‌شود.

برای پارکینگ اغلب عرض 13.5 یا 20 مناسب است. طول گاتر استخری معمولا 50 سانتی متر است که به صورت ماژولار کنار یکدیگر قرار می گیرند و در طول دلخواه قابل افزایش است.

گاتر دور استخر

گاتر دور استخر

گاتر دور استخر و جکوزی به منظور هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی سرریز دور استخر و در استخرهای روباز برای جلوگیری از ورود آب باران یا آب حاصل از شستشو جاری شده در کف محوطه‌ی اطراف استخر، کاربرد دارد. ابعاد گاتر استخر مناسب در نحوه نصب گاتر استخر اغلب؛

  • عرض 10 * ارتفاع 5 سانتی متر
  • عرض 13.5 * ارتفاع 6 سانتی متر
  • عرض 13.5* ارتفاع 11 سانتی متر
  • عرض 20 * ارتفاع 14 و 20 سانتی متر

می‌باشد و معمولا از جنس پلی‌پروپیلن (PP) یا ABS هستند.  درپوش گاتر استخر همراه با انواع گریل استخری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه انتخاب و خرید گاتر استخری

گاتر دور استخر با عرض 13.5 سانتی‌متر برای استخرهای کوچک و خصوصی، رختکن، زیر دوش ها، کف فضاهایی مثل سونا و … مناسب هستند. مدل‌های گاتر مخفی استخر یا گاتر پلاستیکی با عرض 10 و ارتفاع 5 سانتی متر تنها در صورت محدودیت در کف‌سازی استفاده می‌شوند.

توجه داشته باشید گاتر پیش‌ ساخته براساس ضریب انتقال هیدرولیکی بالاتر به نسبت سیستم سنتی (گاترهای ساخته شده با مصالح بنایی) و امکان تعبیه خروجی‌های متعدد از کف، علاوه بر اینکه در اجرا به شیب‌بندی طولی نیاز ندارند، بلکه می‌توانند با ابعاد کوچکتری به نسبت کانال‌های دست‌ساز استفاده شوند.

گاتر استخری از جنس ABS یا پلی پروپیلن سه برابر بیشتر از یک گاتر ساخته شده با مصالح بنایی (سنگ یا بتن) آب را با سرعت بیشتری به سمت خروجی انتقال می‌دهد. انواع گاتر استخری با عرض 20 سانتی متر برای استخرهای عمومی و قهرمانی کاربرد دارد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید گریل استخر و خرید گاتر خطی و دیگر انواع گاتر استخری با گارانتی یک ساله و با بهترین قیمت گاتر دور استخر و قیمت گریل استخر تنها کافیست با ما در فروشگاه تجهیزات استخر و جکوزی آبیکو در ارتباط باشید.

درپوش گاتر و گریل استخر

تفاوت گریل و گاتر

در بیان تفاوت گریل و گاتر استخری می‌توان به سرعت اجرای آن‌ها، مقاومت وزنی و شیب بندی اشاره کرد. تفاوت گریل و گاتر از نظر سرعت اجرا این است گاتر استخری بسیار سریع بوده و اجرای آن به مراتب تمیزتر نسبت به روش سنتی اجرای گریل است.

همچنین یکی دیگر از تفاوت گریل و گاتر از نظر مقاومت وزنی آن است که گاترهای پیش ساخته به سبب داشتن سیستم چفت و بستی و لاکینگ که گریل به بدنه‌ی گاتر دارد، هیچ حرکتی ندارد و در زمان عبور نیز صدایی ایجاد نمی‌شود. اما گریل‌ها به دلیل عدم فیکس شدن با کانال در زمان عبور ماشین به صورت الاکلنگی در محل خود حرکت دارند و به گاتر نیز ضربه وارد می‌سازند. درصورت استفاده از گریل پلاستیکی برای مکان‌هایی با احتمال عبور ماشین،  گریل به مرور خراب شده و می‌شکند.

گریل فلزی نیز بتن و سنگ اطراف را خرد می‌کند. همچنین گریل‌ها تنها در دو جنس آهنی (فلزی) یا پلاستیکی تولید می‌شوند، اما گاتر استخر براساس نوع استفاده و محل کاربری دارای مدل‌های بیشتری هستند. گریل‌ها به نسبت گاترها عرض‌های بیشتر و متنوع‌تری دارند و دارای رنگبندی و شکل ظاهری متنوعی نیز هستند.

نحوه اجرای گریل استخر چگونه است؟

برای کانال نحوه اجرای گریل استخر باید قبل از ساخت آبراهه (جوی آب) تصمیم‌گیری نمایید که از گاترهای پیش ساخته استفاده می‌نمایید و یا جوب را به صورت بتنی و مصالح ساختمانی بسازید. در همین مرحله به تناسب میزان آبی که در جوی شناور می‌شود عرض و ارتفاع جوی را باید انتخاب کنید.

نحوه انتخاب و خرید گاتر خطی چگونه است؟

خرید گاتر خطی بر اساس وزن تردد، جنس گاتر و درپوش گاتر متغیر خواهد بود. همچنین خرید گاتر استخر بر اساس میزان (دبی) سیال عبوری از ابراهه، عرض و ارتفاع گاتر مشخص می‌شود.

نحوه نصب گاتر استخر چگونه است؟

نصب گاتر استخری سرعت بالایی دارد و تنها کافی است گاتر استخر را در محل مورد نظر قرار داده و شیب‌بندی لازم را انجام دهید و اطراف آن را با ملات پر کنید.

گاتر مخفی استخر چیست؟

برای پنهان کردن آبراهه یا جوی از گاتر مخفی استخر استفاده می‌شود. گاتر مخفی استخر به صورتی است که روی درپوش گاتر نیز سنگ شده و از درز کوتاه ایجاد شده آب منتقل می‌شود و ظاهر زیبایی دارد.

قیمت گاتر دور استخر چقدر است؟

قیمت گاتر استخر و انواع گاتر به تناسب عرض و ارتفاع و جنس درپوش گاتر متغیر است برای کسب اطلاعات بیشتر از
قیمت گاتر پیش ساخته، قیمت گاتر پلاستیکی، قیمت گاتر پلی امید و ... با کارشناسان آبیکو در ارتباط باشید.

گریل استخری استیل از چه متریالی تولید می‌شود؟!

در ساخت گریل استخری استیل از ورق استیل 304 و یا 316 با قطعات 1 متری استفاده می‌شود.

برای برخورداری از مشاوره رایگان خرید کالا و برخورداری از تخفیفات ویژه فروشگاه آبیکو، کافیست فرم زیر را پر نمایید، همکاران ما مشتاقانه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تخفیف ویژه محصولات